ارز دیجیتال

صرافی کوین‌بیس معاملات ریپل را متوقف می‌کند؛ کاهش ۱۹ درصدی قیمت XRP

کوین‌بیس (Coinbase) قصد دارد معاملات توکن XRP را در ۳۰ دی ۱۳۹۹ متوقف کند اما همچنین اضافه کرد، ممکن است در صورت لزوم زودتر از این تاریخ نیز متوقف شود.

یکی از بزرگترین صرافی‌ها رمز ارزها یعنی کوین‌بیس در پاسخ به اقدامات قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل، معاملات توکن XRP را متوقف می‌کند. صرافی OKCoin نیز گفته است از تاریخ ۱۵ دی ماه تمامی معماملات XRP خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

خروج توکن XRP از صرافی‌ها

طبق یک پست وبلاگی که توسط پل گروال مدیر حقوقی Coinbase، منتشر شد، این صرافی مبادله توکن XRP را از تاریخ ۳۰ دی به طور کامل متوقف می‌کند. کوین‌بیس تصریح کرد که برای حفظ معیارهای سلامت بازار این صرافی، ممکن است در صورت لزوم معاملات رپپل زودتر نیز متوقف شود. البته، گزارش شده است که این سیستم تعلیق معاملات XRP، تاثیری در مورد شبکه Flare و ایردراپ آن که از طریق ریپل پشتیبانی شده بود، نخواهد داشت.

گروال اما توضیح داده که تعلیق معاملات تأثیری در دسترسی مشتریان به کیف پول‌های XRP نخواهد داشت و قابلیت برداشت در دسترس خواهند ماند. همچنین از XRP در Coinbase Custody و کیف‌پول Coinbase پشتیبانی خواهیم کرد.

قبل از اعلامیه ۲۲ دسامبر SEC علیه ریپل و مدیر عامل شرکت یعنی برد گارلینگهاوس و بنیانگذار آن کریس لارسن که آنها را برای انجام “ارائه اوراق بهادار دارایی‌های دیجیتالی ثبت نشده” متهم کرده بود، کوین‌بیس این صرافی مستقر در ایالات متحده بزرگترین بازار معاملاتی برای توکن XRP به حساب می‌آمد.

توقف معاملات XRP در صرافی OKCoin

صرافی ارزهای دیجیتال OKCoin نیز اعلام کرد که معاملات توکن XRP و سپرده‌های خود را از ۱۵ دی متوقف می‌کند. این صرافی در تاریخ جدول زمانی تعلیق خود دو تاریخ اصلی را مشخص کرد. اولی از ۱۵ دی برای کاربران صرافی که از جفت‌های XRP/‌USD وام گرفته‌اند. لازم است مقدار قرض گرفته شده را قبل از این تاریخ بازگردانند. تأخیرها باعث تسویه حساب توسط سیستم‌های صرافی و بستن قراردادهای وام می‌شود. در تاریخ ۱۶ دی، معاملات اسپات، معاملات مارجین  و سپرده‌های XRP تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می‌آید.

Bitstamp نیز اعلام کرد که معاملات XRP را برای ساکنان ایالات متحده متوقف می‌کند، در حالی که صرافی‌های کوچکتر از جمله OSL ، Beaxy و CrossTower نیز اعلام کردند که اقدامات مشابهی را در برابر ریپل انجام خواهند داد.

برخی از کاربران کریپتو پیش بینی می‌کنند که اکنون که یک بازیگر مهم مانند Coinbase در‌باره این توکن موضع گرفته است، صرافی‌های دیگر مانند دومینو برای حذف یا توقف معاملات توکن XRP عمل خواهند کرد. کاربری در توییتر با نام PratikKala گفت:

شما به زودی شاهد خروج Kraken ، Bittrex ، Genesis ، Grayscale و سایر اعضای شورای رتبه بندی Crypto در مورد ریپل خواهید بود و در نتیجه نقدینگی توکن XRP از بین خواهد رفت و سازندگان بازار باقیمانده در آسیا نیز باید از آن خارج شوند.

شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale نیز ممکن است از XRP فاصله گرفته باشد. به گفته کاربر توییتر “ShardiB2″، گزارش شده است که این شرکت با اعلام اینکه دیگر اشتراک‌های جدید را قبول نمی‌کند و اشتراک‌های در صف انتظار را هم پردازش نمی‌کند‌، به اشتراک‌های XRP Trust خود پایان می‌دهد. وب‌سایت Grayscale اعلام کرده است که Grayscale XRP Trust در حال حاضر بسته است.

پس از اعلامیه Coinbase، قیمت XRP بلافاصله بیش از ۱۹ درصد ریزش داشت و از ۰.۲۸ دلار به ۰.۲۲ دلار کاهش یافت. این آخرین مورد از روند نزولی توکن XRP است که از زمان اعلام SEC تاکنون ۶۰٪ کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا