بازارهای داخلی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی هفته/ سکه ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

ابراهیم محمدولی با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: امروز قیمت طلا نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت مانده اما انواع سکه بین ۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان ارزان شده است.

به گفته رییس اتحادیه طلا، این روز‌ها نوسانات اونس جهانی و بازار ارز به حداقل رسیده و همین موضوع باعث شده تا قیمتطلا و سکه به ثبات برسد.

محمدولی تصریح کرد: بازار طلا در آرامش و قیمت‌ها به تعادل رسیده و تغییرات آن بسیار جزیی است، لذا با ادامه این روند می‌توان به خروج بازار از رکود در ماه‌های پایانی سال امیدوار بود، اگرچه فعلا وضعیت تقاضا تغییری نکرده است.

این فعال بازار طلا درباره روند قیمت‌ها در روز‌های پیش‌رو بیان کرد: در ابتدای سال میلادی با توجه به رشد تقاضا برای ارز، بهای اونس جهانی افزایش می‌یابد که این موضوع می‌تواند در قیمت  طلای داخلی تاثیرگذار باشد، در این میان اگر بانک‌مرکزی بتواند نرخ ارز را کنترل کند قیمت  طلا و سکه تغییر چندانی نخواهد داشت.

قیمت طلا و سکه ۹دی ماه۹۹

به گفته محمدولی، در ساعت (۱۲:۳۰) معاملات امروز بازار آزاد تهران قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۳۵۰هزار تومان کاهش یافت.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم شش میلیون و ۲۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین امروز قیمت هر مثقال طلا چهار میلیون و ۹۸۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۴۹هزار تومان اعلام شد.

رییس اتحادیه طلا در پایان تصریح کرد: با توجه به ثابت بودن ارزش اونس جهانی، امروز قیمت طلا و سکه به وضعیت بازار ارز بستگی دارد که در صورت ادامه روند نزولی نرخ دلار به روال روز گذشته، طلا و سکه هم ارزان خواهد شد و در غیر این صورت در قیمت‌های فعلی باقی خواهند ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا