ارز دیجیتال

بزرگترین گپ تاریخی بیت کوین شکل گرفت؛ گپ ۳۰۰۰ دلاری CME

بازار آتی بیت کوین (Bitcoin futures) شاهد گپ ۳۰۰۰ دلاری در بازار بورس کالای شیکاگو CME بود. حال سوال اینجاست که آیا قیمت بیت کوین برای پر کردن این فاصله، همانند دفعات قبلی ریزش خواهد داشت یا خیر؟

بورس کالای شیکاگو (CME) در بازار آتی بیت کوین خود بزرگترین گپ تاریخ بیت کوین را به میزان ۳۰۰۰ دلار ثبت کرده است. این اتفاق بعد تعطیلی ۳ روزه این صرافی به دلیل کریسمس و از طرف دیگر افزایش قیمت تاریخی بیت کوین تا بالاترین قیمت ثبت شده خود رخ داده است.

بزرگترین گپ بیت کوین در صرافی CME

بورس کالای شیکاگو در اواخر سال ۲۰۱۷ (پاییز ۱۳۹۶) امکان معامله در بازار آتی بیت کوین را برای تریدرها در یک پلتفرم قانونی فراهم کرد. اگرچه به واسطه مقررات تنظیم شده این صرافی، امکان معامله در ساعات خاص روزهای کاری فراهم می‌باشد و در روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی معاملات متوقف می‌شوند.

در مقابل بیت کوین یک دارایی است که در ۲۴ ساعت از شبانه روز و هر ۷ روز هفته در دسترس همگان است. این تضاد باعث به وجود آمدن اتفاق جالبی می‌شود. در پایان هر هفته زمانیکه بورس کالای شیکاگو تعطیل می‌شود، بیت کوین به نوسانات خود ادامه می‌دهد. در آغاز هفته بعدی با آغاز به کار صرافی، پدیده‌ای به نام گپ CME به وجود می‌آید.

این اتفاقی‌است که هم اکنون شاهد آن هستیم. بازار آتی CME به دلیل کریسمس به جای جمعه روز پنجشنبه ۲۴ دسامبر (۴ دی) تعطیل شد. قیمت بیت کوین در آن روز ۲۳۶۶۰ دلار بود.

با اینکه تعطیلات در دنیای تقویم‌ها آغاز شده بود، بازار بیت کوین به روند صعودی خود ادامه داد. با عبور بیت کوین از قیمت‌های ۲۶۰۰۰، ۲۷۰۰۰، و حتی ۲۸۰۰۰ دلار در همین آخرهفته، بازار کریپتوکارنسی برای بسیاری از طرفداران آن تلخ شد.

بنابراین با شروع به کار CME در روز دوشنبه، گپ بزرگی بین قیمت بسته شدن پنجشنبه و قیمت روز بازار به وجود آمد. اگرچه قیمت بیت کوین از بالاترین قیمت تاریخی خود تا ۲۶۶۶۰ پایین آمد، با این وجود گپ ۳۰۰۰ دلاری از این فاصله به جا مانده است.

cme biggest gap

آیا بیت کوین این گپ را جبران خواهد کرد؟

همانطور که در بالا گفته شد تقریبا گپ های CME هر هفته با بسته شدن بازار به وجود می‌آید. با این وجود تاریخ نشان داده است بیت کوین به پر کردن این گپ به وسیله نوسانات شدید گرایش دارد. در اینجا این سوال به وجود می‌آید که آیا این ارز دیجیتال با یک اصلاح شدید قیمت روبرو خواهد شد یا خیر؟ اگر بیت کوین بخواهد این فاصله را پر کند باید حدود ۳۰۰۰ دلار اصلاح شود.

طبق اطلاعات Arcane Research، بورس کالای شیکاگو CME به بزرگترین بازار آتی بیت کوین تبدیل شده است که اثرات آن در کل بازار این ارز دیجیتال در حال افزایش است. این نگرانی برای طرفداران بیت کوین به وجود می‌آید که اثر پلتفرم‌های قانون گذاری شده می‌تواند بازار صعودی زمستان ۲۰۲۰ را متوقف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا