بازارهای خارجی

صعود قیمت نفت با انتظار کاهش بیشتر موجودی ذخایر آمریکا

به گزارش رویترز، از آنجا که محدودیت عرضه و انتظارات برای کاهش بیشتر موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده و جهان از بازار حمایت کرد، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت و بیشتر ضررهای روز گذشته را جبران کرد. اما نگرانی از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر پس از ضرر ۰.۵درصدی در روز گذشته، امروز ۶۳سنت معادل ۰.۸درصد افزایش یافت و به ۷۵دلار و ۷۹سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آگوست به دنبال سقوط ۰.۶درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۶۰سنت معادل ۰.۸درصد رشد به قیمت ۷۴دلار و ۷۰سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که انتظار می‌رود ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافته باشد.

ذخایر نفت خام برای چندین هفته به طور مداوم کاهش یافته و موجودی ایالات متحده در هفته منتهی به ۲جولای به پایین‌ترین حد خود از فوریه ۲۰۲۰ رسیده است.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر در کارگزاری Fujitomi اذعان داشت: “خوش‌بینی نسبت به محدودیت عرضه و کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده باعث حمایت قیمت‌ها شده است.”

وی افزود: “با این حال، نگرانی‌های روزافزون در خصوص افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان و عدم قطعیت نسبت به برنامه‌های تولید توسط اوپک پلاس، رشد قیمت‌ها را محدود خوهد کرد.”

آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد که بهره‌برداری جهانی از ذخایر نفت در طول سه ماهه سوم قرار بود که حداقل بیشترین میزان آن از در یک دهه گذشته باشد و داده‌های اوایل ماه جولای از سوی ایالات متحده، اروپا و ژاپن نشان داد که کاهش موجودی ذخایر قابل توجه بوده است.

کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و جوبایدن همتای آمریکایی وی، در طول تماس تلفنی یک ساعته خود، درباره اوپک پلاس یا قیمت جهانی نفت گفت و گویی نداشتند.

با این حال، گزارش‌هایی که از سراسر جهان در خصوص افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ منتشر می‌شود، باعث شده برخی از سرمایه‌گذاران محتاط‌تر عمل کنند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که نوع دلتای ویروس کرونا به شدت در حال شیوع بوده و بسیاری از کشورها هنوز دوز کافی واکسن برای کارکنان بهداشت خود را دریافت نکرده‌اند.

در همین حال، منابع اوپک پلاس گفتند که این گروه برای برطرف کردن اختلافات بین عربستان و امارات که هفته گذشته مانع توافق برای افزایش تولید نفت شده بود، پیشرفت نکرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا