ارز دیجیتال

سقوط قیمت آلتکوین‌ها و افزایش سلطه بیت کوین، تنها در ۲۴ ساعت!

با حفظ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳,۰۰۰ دلار و کاهش چشمگیر ارزش آلتکوین ها ، بیش از ۴۰ میلیارد دلار طی یک روز از ارزش بازار ارزهای دیجیتال از بین رفت.

نوسان اخیر قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه یافت و قیمت این ارز دیجیتال پس از کاهش ۱۰۰۰ دلاری، در کانال ۲۳,۰۰۰ دلار ثابت ماند. هرچند، با ریزش کل بازار آلتکوین ها ، تسلط بیت کوین افزایش یافته است.

نوسان قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته

در چند روز گذشته شاهد نوسان قیمت بیت کوین بوده‌ایم. چند روز قبل بیت کوین به رکورد ۲۴,۳۰۰ دلار دست یافت و سپس قیمت آن اصلاح شد و بیش از ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت.

هرچند بیت کوین سریعا بخش عمده‌ای از کاهش قیمت خود را بازیابی کرد و حتی در مقاطعی به بیش از ۲۴,۰۰۰ دلار نیز رسید. اما خرس‌ها مداخله کردند و اجازه ندادند که این ارز دیجیتال بار دیگر رکوردشکنی کند.

در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین از کف قیمت مقطعی ۲۲,۸۰۰ دلار افزایش یافت و مجددا به حوالی قیمت ۲۴,۰۰۰ دلار رسید. پس از آن، اصلاح قیمت دیگری رخ داد و قیمت بیت کوین را به کمتر از ۲۳,۰۰۰ دلار رساند. با این حال، بیت کوین مجددا توانست کاهش قیمت را جبران کند و به کانال ۲۳,۰۰۰ دلار دست یابد.

اگر کاهش قیمت دیگری رخ دهد، اندیکاتورهای تکنیکال نشان می‌دهند که بیت کوین می‌تواند به سطوح حمایتی ۲۲,۷۰۰، ۲۲,۵۰۰ و ۲۲,۰۰۰ دلار اعتماد کند.

در مقابل، سطوح مقاومتی مهم در کانال ۲۴,۰۰۰ دلار می‌تواند اولین مانع مهم در مسیر روند صعودی بیت کوین باشد.

قیمت بیت کوین

ریزش آلتکوین ها ، سقوط ارزش بازار

می‌توان گفت که آلتکوین ها با از دست دادن مقدار زیادی از ارزش خود طی چند روز متوالی، در شرایط خوبی قرار ندارند. این موضوع برای توکن XRP نیز صادق است.

پس از شکایت کمیسیون SEC از ریپل، قیمت توکن XRP کاهش شدیدی یافت. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت این ارز دیجیتال با کاهش ۳۰ درصدی به ۰.۲۵ دلار رسیده است. با احتساب کاهش قیمت اخیر، قیمت XRP از شنبه تاکنون شاهد سقوط ۶۰ درصدی بوده است.

با این حال، به نظر می‌رسد افزایش قیمت بیت کوین تاثیر منفی بر اکثر آلتکوین ها داشته است. در این بین، قیمت اتریوم با ۶ درصد کاهش به ۵۷۵ دلار، بیت کوین کش با ۱۰ درصد کاهش به ۲۷۵ دلار، بایننس کوین با ۷ درصد کاهش به ۳۱ دلار، پولکادات با ۴.۵ درصد کاهش به کمتر از ۵ دلار و لایت کوین با ۷ درصد کاهش به اندکی بیشتر از ۱۰۰ دلار رسیده‌اند.

به غیر از XRP، قیمت چین‌لینک و کاردانو نیز با کاهش بیش از ۱۰ درصدی مواجه بودند. قیمت LINK با ۱۷ درصد کاهش به ۱۰ دلار و ADA با ۱۱ درصد کاهش به ۰.۱۳۵ دلار رسیده است.

بازار آلتکوین ها و ارز های دیجیتال

کاهش قیمت بیشتری را می‌توان در آلتکوین ها یی با ارزش بازار کم و متوسط مشاهده کرد. Band Protocol با ۱۷ درصد، Algorand با ۱۵ درصد، Yearn.Finance با ۱۵ درصد، زیکش با ۱۵ درصد، EOS و NEO با ۱۴ درصد، و دوج کوین با ۱۳ درصد کاهش قیمت تنها نمونه‌هایی از این آلتکوین ها هستند.

نمودار قیمت اتریوم

کاهش قیمت اتریوم به کمتر از ۶۰۰ دلار

بسیاری از افراد هم‌چنان دقیقا نمی‌دانند که چه اتفاقی برای اتریوم و بازار ارزهای دیجیتال افتاده است.

تحلیلگران گفته‌اند که قیمت اتریوم باید بالاتر از ۶۰۰ دلار حفظ شود تا در روند صعودی باقی بماند. نمودار زیر که در خصوص ریزش اخیر قیمت اتریوم است، نشان می‌دهد که قیمت اتر در حال حاضر کمتر از سطوح حمایتی تکنیکال ۳ ماه گذشته قرار دارد.

قیمت اتریوم بن دلیل فشار فروش شدید در بازار آلتکوین ها ، در روز گذشته شاهد کاهش شدیدی بوده است. این کاهش قیمت ابتدا از XRP و به دلیل اعلام شکایت کمیسیون SEC از ریپل شروع شده است.

قیمت اتر اکنون ۵۹۰ دلار است اما ساعاتی پیش در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال تا ۵۵۰. دلار نیز رسیده بود.

در آخر باید خاطرنشان کرد که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال طی یک روز گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار و از یک‌شنبه تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

با کاهش نسبی قیمت بیت کوین، آلتکوین ها نیز در روند نزولی قرار دارند. تسلط بیت کوین بر بازار نیز به بیش از ۶۹ درصد افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا