ارز دیجیتال

بیانیه جدید کاخ سفید: استیبل کوین‌ها باید قانون گذاری شوند!

کارگروه بازارهای مالی آمریکا گفت استیبل کوین‌ها نیز باید همانند سایر بخش‌های سیستم مالی، مطابق با استانداردهای قانونگذاری عمل کنند.
این کارگروه روز چهارشنبه گزارشی را در خصوص نظر خود درباره پرداخت‌ها با استفاده از استیبل کوین‌ها منتشر کرد و از عموم مردم درخواست کرد تا بازخورد خود را بیان کنند.
در این گزارش با اشاره به رعایت الزامات ضدپولشویی و نظارتی، گفته شده است:

از آنجایی که استیبل کوین‌ها عمدتا برای خرده پرداخت‌ها استفاده می‌شود و در آمریکا نیز به پذیرش چشمگیری دست یافته‌اند، ریسک‌ها و خطرات نیازمند محافظت و اقدامات بیشتر هستند. ما عاملان مرتبط با طراحی استیبل کوین‌ها را تشویق می‌کنیم تا عملکرد، فعالیت‌ها، تراکنش‌ها و مدیریت ریسک خود را بر اساس اصول مهم و کلیدی پیش ببرند.

این اصول شامل رسیدگی به خطرات ثبات اقتصادی نیز می‌شود.
در این گزارش آمده است قانونگذاران آمریکا باید با یکدیگر و با شرکای بین المللی خود همکاری کنند تا از حفظ عرصه استیبل کوین‌ها اطمینان حاصل شود.
این کارگروه که شامل استیون منوچین رییس خزانه‌داری آمریکا، حروم پاول رییس فدرال رزرو، جی کلیتون رییس هیات مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار و هیث تاربرت رییس هیات مدیره کمیسیون معاملات آتی کالاهای آمریکا می‌شوند در دهه ۱۹۸۰ توسط رونالد ریگان تاسیس شده است و وظیفه آن، نظارت و تقویت بازارهای مالی آمریکا است.
برایان بروکز از سازمان کنترل ارز آمریکا گفته است از تعادل خلاقی که این کارگروه در خصوص مسأله موردنظر به آن دست یافته است خرسند است.
وی گفت:

این گروه هم‌چنان در خصوص فناوری‌های مرتبط با کیف پول‌های بدون میزبان بی‌طرفانه عمل می‌کند. این موضوع باعث حفظ نوآوری مسئولانه می‌شود و با نیازها و علایق بازار و مشتریان خود را تطابق می‌دهد.

در این گزارش گفته شده است که صادرکنندگان استیبل کوین باید با الزامات اعمال تحریم مطابق باشد و هم‌چنین پرداخت‌های یک به یک را امکان‌پذیر سازد. از آنجایی که استیبل کوین‌های الگوریتمی نظیر Empty Set Dollar و استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز دیجیتال نظیر دای (Dai) دارای پشتوانه ارزهای سنتی نیستند، مشخص نیست که آیا این استیبل کوین‌ها تحت تاثیر گزارش این کارگروه قرار خواهند گرفت یا خیر.
جاستین موزینیچ معاون خزانه‌داری در این خصوص گفته است:

این گزارش بیانگر تعهد به ارتقا و معرفی مزایای مهم نوآوری و هم‌چنین دستیابی به اهداف مهم مرتبط با امنیت ملی و ثبات اقتصادی است. قانونگذاران به بررسی دقیق استیبل کوین‌ها ادامه خواهند داد و به دنبال ایجاد ارتباط و بررسی مسائل مطرح شده خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا