ارز دیجیتال

ناپدید شدن ۶۹,۰۰۰ بیت کوین؛ کلاهبرداری بزرگ در آفریقای جنوبی

میلیاردها دلار بیت کوین همراه با مدیران شرکت رمزارز واقع در آفریقای جنوبی به اسم AfriCrypt ناپدید شد. آیا با پروژه کلاهبرداری مواجه هستیم یا این شرکت هک شده است؟

تقریبا ۶۹,۰۰۰ بیت کوین از پلتفرم سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی که متعلق به دو برادر بود ناپدید شده است. اگرچه هنوز کلاهبرداری بودن این پلتفرم در دادگاه ثابت نشده است، اما در صورت ثابت شدن این موضوع، شاهد بزرگترین کلاهبرداری تاریخ خواهیم بود. هرچند نشانه‌هایی وجود داشت که سرمایه‌گذاران از کلاهبرداری بودن این پلتفرم مطلع شوند، به طوری که این پلتفرم وعده سود روزانه ۱۰ درصد داده بود.

شرکت AfriCrypt در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد و برادران امیر (Ameer) و رییس کاجی (Raees Cajee) مدیران آن بودند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت تقریبا ۵۴ میلیارد راند آفریقای جنوبی یا ۳.۶ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار داشته است. AfriCrypt در تاریخ ۱۳ آوریل طی پیامی به سرمایه‌گذاران خود مدعی شد که این پلتفرم هک شده است.

آیا شاهد بزرگترین هک در بازار بیت کوین هستیم؟

این شرکت در ادامه گفت که فعالیت خود را متوقف خواهد کرد و در صدد بازگرداندن سرمایه سرقت‌شده و اطلاعات لو رفته است. شرکت حقوقی Hanekom Attorneys که از جانب کاربران این پلتفرم، پیگیر پرونده شده، گفته است شک و شبهاتی به وجود آمده است زیرا این پیام شامل هشدار زیر است:

مشتریان می‌توانند از مسیر قانونی اقدام کنند اما این کار، فرآیند بازیابی سرمایه‌های سرقتی را با تاخیر مواجه می‌کند.

این شرکت حقوقی گفت:

ما سریعا به این موضوع مشکوک شدیم زیرا طی این بیانیه از سرمایه‌گذاران درخواست شده بود که اقدام قانونی انجام ندهند. کارکنان AfriCrypt هفت روز قبل از آنکه شرکت ادعای هک کند، دسترسی خود به پلتفرم‌های بک‌اند را از دست داده‌اند.

شرکت Hanekom Attorneys مدعی است که برادران کاجی ۶۹,۰۰۰ بیت کوین که باتوجه به قیمت بیت کوین به ارزش کنونی ۲.۲ میلیارد دلار را از حساب‌های AfriCrypt و کیف پول‌های مشتریان انتقال داده‌ و این سرمایه را در معرض میکسرهای دارک وب قرار داده‌اند تا غیرقابل ردیابی شود.

پس از آن، برادران کاجی از دسترس خارج شده‌اند و تماس آنها به صندوق صوتی متصل می‌شود و وبسایت AfriCrypt نیز تعطیل شده است. دیوان عالی آفریقای جنوبی دستور نقد کردن دارایی‌های برادران کاجی را صادر کرده است و این برادران نیز تا تا ۱۹ جولای ۲۰۲۱ مهلت پاسخگویی دارند. طبق خبرگزاری رمزارز BitcoinKe، شرکت AfriCrypt سرمایه‌گذاران با درآمد زیاد را مورد هدف قرار داد و با وعده ارائه سود روزانه ۱۰ درصد آنها را به دعوت دوستان تشویق کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا