کسب و کار

پیش بینی کاهش قیمت میوه برای شب یلدا / هندوانه در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۲۶۰۰تومان

اسداله کارگر درباره وضعیت قیمت میوه برای شب یلدا توضیح داد: امسال به دلیل وجود بیماری کرونا و پایین‌تر آمدن سطح توانایی اقتصادی مردم همکاران ما تصمیم گرفته‌اند که از سود خود بکاهند و از همین رو پیش‌بینی شده که قیمت میوه در شب یلدا اندکی کمتر از روز‌های دیگر باشد.

او اضافه کرد: اگرچه امسال قرار نیست دورهمی داشته باشیم اما برای اینکه مردم بتوانند میوه مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کنند این تصمیم اتخاذ شده است.

به گفته کارگر، امسال حجم خرید میوه نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته و مردم مدیریت شده میوه می‌خرند و این جای خوشحالی دارد که میزان اسراف میوه کمتر شده است.

او همچنین با مقایسه قیمت میوه نسبت به سال قبل اظهار کرد: قیمت میوه نسبت به پارسال افزایش یافته که این رشد قیمت در کل زنجیره یعنی از مبدا که خرید محصول از کشاورز باشد تا مقصد یعنی رسیدن میوه به دست مصرف‌کننده بوده است.

او در پایان تاکید کرد: وضعیت بازار خوب است و میوه به وفور با قیمت مناسب وجود دارد، لذا امیدواریم امسال مردم در تهیه میوه شب یلدا ‌با مشکلی مواجه نباشند.

قیمت مصوب میوه در شب یلدا۹۹

قیمت میوه‌های شب یلدا در واحدهای خرده‌فروشی سطح شهر تهران و میادین میوه و تره بار اعلام شد.

بر این اساس، قیمت میوه‌ها در میدان میوه و تره‌بار مرکزی به شرح زیر است؛

انواع انار کیلویی ۸ تا ۲۱هزار تومان، انواع پرتقال ۸ تا ۱۹هزارتومان، انواع خرمالو ۵ تا ۲۰هزار تومان، انواع خیار ۵هزار تا ۸۵۰۰تومان، انواع سیب زرد ۷ تا ۱۶هزار تومان، انواع سیب قرمز ۵ تا ۱۳هزار تومان و کیوی با قیمت کیلویی ۹ تا ۱۶هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت هر کیلو موز بین ۲۴هزار تا ۲۹۵۰۰تومان، انواع نارنگی ۸ تا ۱۵هزار و قیمت هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار بین ۲۵۰۰ تا ۴هزار تومان متغییر است.

لازم به ذکر است که قیمت‌های اعلام شده با اعمال حداکثر سود ۳۵درصدی در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد؛ همچنین قیمت میوه در میادین میوه و تره‌بار به شرح زیر است؛

هندوانه امسال با قیمت کیلویی ۲۶۰۰تومان، انار ۱۳۴۰۰تومان، خرمالو ۱۳۵۰۰تومان، ازگیل ۱۳۹۰۰تومان، پرتقال تامسون شمال ۹۹۰۰تومان، پرتقال تامسون جنوب ۱۲۲۰۰تومان، سیب قرمز کیلویی ۸۵۰۰تومان، سیب زرد ۹۹۰۰تومان، نارنگی شمال ۱۱۹۰۰ و نارنگی جنوب کیلویی ۹۵۰۰تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا