ارز دیجیتال

اتر و بیت کوین همچنان می‌تازند؛ بیت کوین به ۲۲۰۰۰ و اتر به ۶۵۰ دلار رسید

در حالی که بیت کوین در تلاش است تا رکورد قیمت جدیدی را ثبت کند، پس از اعلام این خبر که بورس کالای شیکاگو (CME) در صدد عرضه قراردادهای آتی اتر در سال ۲۰۲۱ است، اتر نیز به رکورد قیمت جدیدی از ابتدای سال تاکنون دست یافته است.

قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۷ دسامبر با افزایش ۱۰ درصدی طی یک روز از ۱۹۱۴۰ به ۲۲۴۰۰ دلار رسید و رکورد قیمت جدیدی را ثبت کرد.

اگرچه به نظر می‌رسد که توجه تمام معامله‌کنندگان به نمودارهای قیمت بیت کوین معطوف است، اما اتریوم نیز با افزایش قیمت ۹.۹۴ درصدی طی روز گذشته به رکورد جدیدی از ابتدای سال جاری تاکنون دست یافته است. امروز قیمت اتر در صرافی بیتمکس به رکورد مقطعی ۶۵۶ دلار رسید و در حال حاضر نیز قیمت اِتر با نیم درصد افزایش نسبت به قیمت پایانی روز گذشته بر روی ۶۴۲ دلار قرار دارد.

این روند صعودی پس از آن به وقوع پیوست که اخباری مبنی بر قصد CME برای عرضه قراردادهای آتی اتر در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این موضوع بیانگر تقاضای بسیار زیاد مشتریان برای اِتر است.

بورس کالای شیکاگو در ماه دسامبر ۲۰۱۷ و در زمان اوج قیمت بیت کوین، قراردادهای آتی بیت کوین خود را عرضه کرد.

بعضی از افراد، روند صعودی بسیار قویتری را برای اتر پیش‌بینی کرده‌اند. یکی از کاربران توییتر به اسم Altcoin Sherpa خاطرنشان کرده است که اِتر در ماه دسامبر، روند صعودی را شروع کرده است که طی این روند، قیمت اتر حداقل ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. بدین ترتیب، وی پیش‌بینی کرده است که قیمت اتر به زودی برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۷ از مرز ۱۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

یکی از گاوهای شناخته‌شده اتریوم به اسم wolfofethereum.eth اذعان داشته است که “نمایش اتر تازه شروع شده است و اِتر با ۱۸۵ درصد افزایش قیمت طی ۱۲ ماه گذشته، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است.

آنتونی ساسانو از شرکت Set Protocol نیز با انتشار تصویری به مقایسه اتریوم در شرایط کنونی و آخرین بار که از مرز ۵۰۰ دلار عبور کرده است پرداخت و به افزایش ۹۰۰ درصدی تعداد توسعه‌دهندگان فعال، افزایش ۸۰ درصدی در تعداد تراکنش‌ها طی ۲۴ ساعت، افزایش ۶۰ درصدی در آدرس‌های فعال و افزایش ۱۵۰ درصدی هش‌ریت شبکه اشاره کرده است.

فروش استقراضی ETH/BTC در صرافی بیتفینکس در حال حاضر در کمترین مقدار خود قرار دارد. این موضوع بیانگر آن است که بازار پیش‌بینی می‌کند افزایش قیمت اتر نسبت به بیت کوین در آینده نزدیک بیشتر باشد. خرید استقراضی ETH/BTC در بالاترین مقدار خود پس از ماه فوریه ۲۰۱۸ قرار دارد.

اتر - بیت کوین

با افزایش قیمت اخیر بیت کوین، ارزش بازار این ارز دیجیتال به ۴۰۷ میلیارد دلار رسید و توانست جایگاه سیزدهم بهترین دارایی‌ها از لحاظ ارزش بازار را از Johnson & Johnson بگیرد. ارزش بازار بیت کوین به ارزش بازار ۴۱۱ میلیارد دلاری والمارت نزدیک شده است.

مونیب علی (Muneeb Ali) مدیرعامل بلاک‌استک (Blockstack) معتقد است این افزایش قیمت به دلیل هاوینگ اخیر بیت کوین است. آخرین هاوینگ بیت کوین در ماه می ۲۰۲۰ و هنگامی به وقوع پیوست که قیمت بیت کوین تقریبا ۱۰,۰۰۰ دلار بود.

وی گفت:

طی ۳ هاوینگ اخیر، بیانگر شروع بازار صعودی بوده است. هنگامی که قیمت بیت کوین ۱۰۰ دلار بود، دستیابی به قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار غیرممکن به نظر می‌رسید. اما با عبور از مرز ۱۰,۰۰۰ دلار، رشد آینده بیت کوین موضوعی عجیب و غیرمنتظره نیست.

اوایل روز جاری، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس به سرمایه‌گذاران درباره روند‌های صعودی بازار هشدار داد. وی گفت:

اگرچه همواره از افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال هیجان‌زده می‌شویم، اما ذکر این نکته مهم است که اکنون نه تنها شاهد حجم زیاد معاملات، بلکه شاهد نوسان قیمت نیز هستیم.

به عبارت دیگر، هر افزایش قیمتی با کاهش قیمت همراه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا