ارز دیجیتال

معرفی بیت کوین به ۶۹۰۰ شرکت سازمانی

کنفرانس مجازی و جهانی سال ۲۰۲۱ مایکرواستراتژی بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده را مجذوب خود کرد، اما بیت کوین ستاره این نمایش بود.

به نظر می‌رسد جنگ مایکل سیلور (Michael Saylo) برای شناساندن بیت کوین به بیشتر کارآفرینان در سراسر جهان در حال پیروزی است و هزاران نفر حاضرند پیام او را در کنفرانس‌های مختلف مجازی گوش دهند. و به نظر می‌رسد آخرین تلاش وی بسیار موفقیت آمیز بوده است.

در یک توییت در تاریخ ۱۸ بهمن، این تاجر مشهور فاش کرد که بیش از ۲۲۰۰۰ نفر در رویداد جهانی سال ۲۰۲۱ مایکرواستراتژی ثبت نام کرده‌اند. در طول این رویداد، او چندین موضوع در رابطه با بیت کوین، از دیدگاه‌های حقوقی و مالی گرفته تا استراتژی شرکتی خود را مورد بحث قرار داد. سیلور ادعا کرد از این ۲۲۰۰۰ نفر ثبت نام شده،  بیش از ۸۰۰۰ نفر به طور خاص در برنامه “بیت کوین برای موسسات” شرکت کرده‌اند. این بدان معناست که ۶۹۱۷ نفر علاقه‌مند به شنیدن صحبت‌های Saylor در مورد بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان و پتانسیل آن برای بازار بودند.

در واقع می توان یکی از دلایل رشد قیمت بیت کوین تا ۴۰۵۰۰ دلار را نیز همین اتفاق دانست. زیرا این جریان می تواند شرکت های زیادی را به سرمایه گذاری در بیت کوین تشویق کند.

مایکل سیلور ؛ مبلغ بیت کوین

 

این اعداد فقط کسانی را نشان می‌دهد که به صورت استریم در این کنفرانس شرکت کرده‌اند، اما سیلور می‌خواهد پیام او به همه برسد. به همین منظور، وی دسترسی به سخنرانی‌های خود در بیت کوین را برای تمامی علاقه‌مندان باز کرد. روش شرکت مایکرواستراتژی و رویکرد آن به بیت کوین نیز برای مشاهده و تجزیه و تحلیل در دسترس است.

جاه طلبی‌های سیلور با این رویداد زیاد بود، اما پاسخ مخاطبان بیش از انتظارات او بود. حتی قبل از رویداد، مدیرعامل مایکرواستراتژی از پاسخ مبهم مخاطبان خوشحال شد. مایکل سیلور پس از یک سری خرید گسترده بیت‌کوین به عنوان بخشی از استراتژی شرکتی خود، جز علاقه‌مندان و حامیان رمز ارزها محبوب شد. آخرین اعلامیه اصلی وی مربوط به صدور ۶۵۰ میلیون دلار بدهی برای خرید بیت کوین بود. اینکار سبب شد که شرکت تحلیل ریسک Citi، برای مایکرواستراتژی نمره پایینی ثبت کند اما در مقابل باعث کسب سود چند صد میلیونی برای آنها شد.

بیت کوین

پس از آن ، او همچنان در حال خرید در هنگام اصلاح قیمت است و هنگامی که بسیاری از هودلرها وحشت می‌کردند و از سقوط بازار صحبت می‌کردند ، دارایی‌های بیت کوین MicroStrategy را افزایش داد. و این فقط برای مایکرواستراتژی نیست. خود سیلور نیز دارای مقدار قابل توجهی ذخیره بیت کوین است: بر اساس افشای اخیر، در پورتفولیو شخصی وی بیش از ۲۳۰ میلیون دلار BTC وجود دارد.

و علاوه بر خرید BTC ، سیلور وظیفه خود می‌داند تا در هر فرصت ممکن درباره ارز رمزنگاری شده صحبت کند. در حقیقت، توییت‌های مربوط به بیت‌کوین حدود ۹۰٪ از کل تعاملات وی تاکنون در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند.

تاثیرات مثبت

اقدامات مایکل سیلور ممکن است تأثیر مثبتی بر اکوسیستم بیت کوین داشته باشد. از نقطه نظر اقتصادی، خریدهای عظیم شرکت وی با چنین سرعتی، عدم تعادل در عرضه را ایجاد کرد که فشار رو به بالا را بر قیمت‌ها وارد می‌کند، زیرا BTC کافی برای تمامی بازار وجود ندارد. همچنین مایکرو استراتژی در موج سرمایه‌گذاری‌های سازمانی پیشتاز بود که طی دو سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ وارد اکوسیستم بیت کوین شد.

سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ مانند PayPal ، Square ، MicroStrategy ، Grayscale و غیره در تسریع رشد بیت کوین کمک کرد. و با توجه به حضور گسترده در آخرین رویدادهای بیت کوین او، به نظر می رسد که اشتیاق جدید سیلور همچنان به اکوسیستم BTC کمک خواهد کرد خواه با سرمایه گذاری مالی یا حتی بدون سرمایه‌گذاری باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا