ارز دیجیتال

آیا ترامپ به دنبال بخشش حبس ابد بنیانگذار سیلک رود (Silk Road) است؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به دنبال بخشش حکم راس اولبریکت، موسس سایت Silk Road است. حکم او حبس ابد بوده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. سایت سیلک رود برای مدت‌ها محلی برای خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر بوده است.

این خبر توسط منابع ناشناس منتشر شده است؛ آنها مدعی هستند که رئیس جمهور ایالات متحده با موسس سیلک رود احساس همدردی کرده و به دنبال بخشش حکم اوست. در حالی که این تصمیم هنوز به طور رسمی اعلام نشده، مادر راس اولبریکت، امیدوار است که پرزیدنت ترامپ با عفو او به پسر خود شانس زندگی دوباره می‌دهد.

عفو بنیانگذار سیلک رود

ارتباط این خبر با بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ پس از انتشار این خبر، بسیاری از فعالان بازا رمز ارزها از شنیدن آن ابراز خوشحالی کردند.برای مثال مایکل گلدشتین، بنیانگذار موسسه ساتوشی ناکاموتو معتقد است که بخشش راس اولبریکت، احیای دوباره عدالت است:

عفو و بخشش راس اولبریکت، احیای عدالت است. تحقیقات صورت گرفته در مورد اقدامات او ناعادلانه و بی رحمانه بود و تصویر سیاهی از او در رسانه‌ها منتشر شده است.

جیک سروینسکی، وکیل، در مورد حکم او از عبارت ” به شدت ناعادلانه” استفاده کرده است:

حکم دادگاه راس اولبریکت، به شدت ناعادلانه بود. قاضی دادگاه براساس اتهامات اثبات نشده‌ای که بعدا صحت آنها رد شد، به او حبس ابد داد. وقتی او اعتراض کرد که حقوق شهروندی او نقض شده، دادگاه عالی نیز از رسیدگی به پرونده او خودداری کرد.

در یک دادخواست آنلاین برای بخشش موسس Silk Road، ۳۶۵۵۷۲ امضا جمع شده است. چند فعال برجسته آزادیخواه دونالد ترامپ را ترغیب کرده‌اند تا راس اولبرت را عفو کند. انتظار می‌رود دونالد ترامپ که هفته آخر ریاست خود را سپری می‌کند، موجی از بخشش‌ها و تخفیفات احکام قضایی را اعلام کند. هفته گذشته مارک برنز، کشیش آمریکایی در توییتر خود نوشت که ترامپ، جولیانز آسانژ موسس ویکی لیکس را مورد عفو قرار خواهد داد. اما ساعتی بعد او این خبر را تکذیب کرد.

راس اولبریکت در سال ۲۰۱۳ دستگیر شد. و حکم زندان او در سال ۲۰۱۵ صادر شده است. از آن زمان او در زندان به سر می‌برد. هرچند هر از چندگاهی قیمت بیت کوین را تحلیل کرده و اهداف قیمتی آن را منتشر می‌کند. وبسایت او در آن روزها، مهمترین محل مبادله بیت کوین به شمار می‌رفت. همین موضوع باعث شده تا فعالان ارزهای دیجیتال داستان او را دنبال کنند. آیا ترامپ در روزهای آخر ریاست خود، راس اولبریکت را مورد عفو و بخشش خود قرار خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا