ارز دیجیتال

بیت کوین در رتبه سوم بیشترین میزان ترید در بازارهای مالی قرار گرفت

مدیران دارایی در سراسر جهان اعتماد خود به دلار را از دست می‌دهند و این اتفاق آنها را ترغیب می‌کند تا به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مقاوم در برابر تورم برای مشتریان خود باشند. یک بررسی جدید از مدیران صندوق‌های مالی جهانی نشان می‌دهد که بیت کوین در رتبه بندی “بیشترین میزان ترید” صعود کرده است و سرمایه‌های سنتی مانند طلا و اوراق قرضه را شکست داده است.

بیت‌کوین در لیست کل گزینه‌های ترید مالی در رتبه سوم بود که توسط ۱۵٪ از مدیران مالی به عنوان شلوغ ترین ترید انتخاب شده است. فقط سهام فناوری (۵۲٪) و پوزیشن‌های کوتاه دلار (۱۸٪) در رتبه‌های بالاتری قرار دارند.

بیت کوین همچنان در حال رشد در بازارهای مالی است

در یک نظرسنجی که توسط مریل لینچ (Merrill Lynch) مدیر صندوق جهانی، توسط بانک مرکزی آمریكا در آذر ماه و از ۲۱۷ مدیر صندوق دارایی كه مجموعاً مسئول ۵۳۴ میلیارد دلار دارایی هستند انجام شده است. ۴ تا از ۱۰ مدیر به یک سوال که مربوط به روند رفتار سرمایه‌گذاران است پاسخ دادند. این سوال این بود که آیا پوزیشن‌های طولانی بیت‌کوین دارند یا خیر ؟ ۱۵٪ از آنها پاسخ مثبت دادند، که سه برابر بیشتر از ۵٪ ماه گذشته است.

در سالی که چاپ پول و محرک ترس، تورم گسترده‌ای را ایجاد کرده است، روند دوری از پول نقد و رفتن به سوی دارایی‌های غیر مرتبط مانند بیت‌کوین به وضوح توسط نتایج نظرسنجی برجسته شده است. بسیاری از مدیران سرمایه‌گذاری به طور جدی برای اولین بار خرید بیت کوین را مورد توجه قرار می‌دهند ، نمونه ای از سرمایه‌گذاری‌های معروف انجام شده توسط مایکرواستراتژی، Square و Paul Tudor Jones هستند. به دنبال آن، شرکت بیمه MassMutual و مدیر سرمایه‌گذاری Ruffer خریدهای گسترده بیت کوین خود را در هفته گذشته فاش کردند.

نظرسنجی بانک آمریکا همچنین نشان داد که مدیران صندوق پس از خرید مقدار زیادی سهام، کالاها و دارایی‌های دیگر از جمله بیت کوین طی چند ماه گذشته، برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ دچار کمبود نقدینگی شدند.

البته این اولین باری نیست که بیت‌کوین در نظرسنجی ماهانه بانک آمریکا ظاهر می‌شود. در آذر ماه ۱۳۹۶، بیت کوین در لیست بیشترین میزان ترید در رتبه اول نظرسنجی قرار گرفت، ۳۲٪ از پاسخ دهندگان از بیت کوین به عنوان “شلوغ‌ترین تجارت” نام بردند. از بیت‌کوین برای اولین بار در یک نظرسنجی در شهریور ۱۳۹۶ استفاده شد، که در آن ۲۶٪ از آرا پاسخ دهندگان بیت‌کوین را “شلوغ‌ترین تجارت” نامیدند.

در تاریخ ۲۸ مرداد سال ۱۳۹۹، بیت کوین برای اولین بار از نظر اندازه بازار از بانک آمریکا پیشی گرفت. اکنون بیت کوین در این معیار ۴۵٪ از بانک آمریکا فراتر رفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا