بازارهای داخلیسیاسی

آب، برق و گاز برای ۳۰میلیون نفر رایگان شد/ تحریم ما را از دستیابی به ۵۰میلیارد دلار منابع ارزی محروم کرد

علی ربیعی در حاشیه‌ جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف گرفته شده است، اظهار کرد: تصمیم این جلسه در خصوص آب و گاز و در جلسه قبلی در زمینه مصرف برق بود. خانوارهای کم‌مصرف که مطالعات ما نشان می‌دهد در دهک‌های پایین اقتصادی هستند، مصرف آب و گاز و برق برای آنان رایگان شد و برای آنان امکان استفاده رایگان فراهم خواهد شد و حدود ۳۰ میلیون نفر شامل این بهره‌مندی رایگان خواهند بود.

وی افزود: این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائمی مثل باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها شامل این مصوبه نخواهند بود.

ربیعی گفت: خوشبختانه رشد تولید ناخالص داخلی در ۶ ماه اول ۹۹ مثبت شد و اقتصاد ایران از رکود بیرون آمد. به گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی ۶ ماهه با نفت ۱.۳ درصد و بدون نفت ۱.۴ درصد مثبت شد. براساس این گزارش در ۶ ماهه بخش کشاورزی رشد ۴.۴ درصد،  نفت ۰.۸ درصد، گروه صنایع و معادن ۵.۴ و خدمات به علت تداوم کرونا و تعطیلی ها  ۰.۲ – درصد بود.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی و تحریم‌های ترامپ ما را از دستیابی به ۵۰میلیارد دلار پول و منابع ارزی محروم کرد. حتی در تامین مواد اولیه دارو با مشکل روبرو شدیم قطعات تولیدات صنعتی با مشکل روبرو شد، صادرات ما با محدودیت و برگشت پول با مشکل روبرو شد. زندگی سخت بر مردم و در کنار مردم برای دولت هم سخت گذشت.

سخنگوی دولت افزود: دیگر علامت مثبت از گزارش‌های رشد علامت های رشد ۲۲.۲ درصد بخش نفت می‌باشد. هر چند بازگشت منابع آن به سختی صورت می‌گیرد اما اینکه تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران متوقف نشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا