ارز دیجیتال

افزایش ۱۷ درصدی سهام پی‌پال پس از پذیرش بیت کوین

بستر پرداخت آنلاین پی‌پال (PayPal)،  معاملات کریپتو را برای مشتریان ایالات متحده، از ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) آغاز کرد. سهام پی‌پال روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید و در یک دوره عملکرد بهتری نسبت به Nasdaq و بازار سهام ایالات متحده را داشته است.

Nasdaq که متمرکز بر فناوری است، از ۲۲ آبان به بعد حدود ۶.۵٪ سود کسب کرده است. شاخص گسترده و بزرگ S&P500 نیز در مدت مشابه ۳.۵٪ افزایش یافته است.

افزایش سهام پی‌پال با پذیرش بیت کوین

افزایش سهام پی‌پال

اگرچه تلاش پی‌پال برای ورود به دنیای کریپتو تنها دلیل عملکرد بی نظیر آن نیست، اما این بستر پرداخت آنلاین از موقعیت خوبی برخوردار است تا از رشد روزافزون دارایی‌های دیجیتال استفاده کند. برخی از تحلیلگران حتی حدس زده‌اند که قیمت بالاتر بیت کوین (BTC) می‌تواند تأثیر مثبتی بر PayPal داشته باشد.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این درگاه پرداخت می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر مثبت بگذارد. داده‌های اخیر نشان می‌دهد PayPal ممکن است تا ۷۰٪ از بیت کوین‌های تازه استخراج شده در هفته های منتهی به آغاز به کار این درگاه در ایالات متحده را جمع آوری کرده باشد.

اگرچه تخمین‌ها متفاوت است، اما در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ از ۵۰۰۰ نفر نشان داد که ۶.۲٪ از آمریکایی‌های بالای ۱۸ سال دارای بیت کوین هستند. همچنین این نظرسنجی حاکی از آن است که ۷.۳٪ دیگر قصد دارند BTC را برای اولین بار خریداری کنند.

اگر این اعداد درست باشد، ارزهای دیجیتال می‌توانند تأثیر مثبتی بر تجارت PayPal داشته باشند زیرا افراد بیشتری به سمت مراکز آسان می‌روند. برای مثال: برنامه Square’s Cash از زمان فعال کردن خریدهای بیت کوین، شاهد افزایش درآمد خود بوده است. در واقع ، تقریباً ۸۰٪ از درآمد سه ماهه سوم برنامه Cash از کارمزدهای دریافتی از خریداران بیت کوین حاصل شده است.

سهام پی‌پال (PYPL) از ۱۲ نوامبر، روزی که این پلتفرم آنلاین معاملات کریپتو خود را برای مشتریان واجد شرایط ایالات متحده راه اندازی کرده است، تنها ۱۷ درصد ناچیز به دست آورده است. پی پال قصد دارد خدمات کریپتو جهانی خود را از اوایل سال ۲۰۲۱ راه اندازی کند.

دن شولمن (Dan Shulman) مدیرعامل پی‌پال نیز ادعا كرد كه تنها مسئله زمان است كه شركت وی با در دسترس قرار گرفتن ارزهای دیجیتال بانك مركزی یا CBDC شروع به پشتیبانی از آنها كند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا