ارز دیجیتال

افزایش قیمت توکن AAVE و SNX پس از لیست شدن در صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس نیز همانند بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال در چند ماه اخیر بر روی پروژه‌های حوزه دیفای متمرکز شده است. صرافی‌های غیر متمرکز مانند یونی سواپ، معامله‌گران را به سمت خود کشانده و بخش قابل توجهی از حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. این تهدیدی برای صرافی‌های متمرکز است.

Coinbase یکی از مشهورترین صرافی‌های رمز ارز در جهان است، دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا امریکاست. هرچند این صرافی پیش از این دو توکن UNI و COMP را به لیست دارایی‌های صرافی خود اضافه کرده بود، اما پروژه‌های محبوب بسیاری در حوزه دیفای حضور دارند که در این صرافی لیست نشده‌اند. کاربران و سرمایه‌گذارانی که از صرافی‌های متمرکز استفاده می‌کنند امیدوارند که صرافی کوین بیس توکن‌های شناخته شده AAVE و SNX را به لیست دارایی‌های قابل معامله این صرافی اضافه کند. سرانجام این انتظار به پایان رسید و این صرافی از لیست شدن این دو دارایی دیجیتال در صرافی خود خبر داد.

برترین توکن‌های دیفای در کوین بیس

بامداد روز ۲۵ آذر، صرافی کوین بیس اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در آن از اضافه شدن توکن AAVE، SNX، BNT در پلتفرم Pro خود خبر داد:

از امروز امکان انتقال سه توکن AAVE، BNT، SNX به صرافی کوین بیس وجود دارد. کاربران تنها می‌توانند این توکن‌ها را به صرافی واریز کنند. در صورتی که حجم قابل توجهی از این توکن‌ها به صرافی منتقل شود، انجام معاملات و ترید این سه توکن از ساعت ۱۲:۳۰ روز ۲۵ آذر (به وقت تهران)  امکان‌پذیر است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، قیمت این توکن‌های دیفای افزایش یافت. قیمت توکن آوه که در محدوده ۸۶ دلار معامله می‌شد، به ۹۲ دلار رسید. توکن SNX نیز ۱۰ درصد رشد قیمتی را به ثبت رساند. اما توکن BNT با رشد ۲۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته،  به جمع ۱۰۰ رمز ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال وارد شد.

کنترل حوزه دیفای

برخی نگرانند که توکن های حوزه دیفای به سمت کنترل و قانون‌گذاری پیش می‌روند. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین بیس در این‌باره گفت:

هفته گذشته شایعاتی را شنیده‌ام که خزانه‌داری ایالات متحده به دنبال تنظیم قوانین و مقررات جدیدی در مورد کیف پول‌های ارزهای دیجیتال هستند. من نگران انجام چنین کارهایی هستم و چنین اقداماتی تبعات بدی برای حوزه دیفای و سایر بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال دارد.

یکی از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده معتقد است که نوآوری‌های جدید باید تحت کنترل باشند؛ او افزود:

از آنجایی که این فناوری در خارج و اکنون درون سیستم مالی قدیمی به رسمیت شناخته شده است، ما باید چارچوب‌هایی را منطبق بر اصول آزادی افراد در این حوزه تبیین کنیم. این حوزه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که نباید با فشار قانون آن را محدود کنیم. در این صورت، مزایای فناوری جدید را از دست خواهیم داد. در نتیجه، همچنان افرادی که در گذشته از خدمات مالی محروم بوده‌اند، دسترسی آنها را به سیستم جدید محدود خواهیم کرد.

بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال نگرانند که ایجاد قوانین و مقررات سخت‌گیرانه در مورد استیبل کوین‌ها و کیف پول‌ها، قدرت حوزه دیفای را کاهش می‌دهد و مانع از بلوغ این حوزه خواهد شد. با این حال صرافی امریکایی کوین بیس از امروز معاملات سه توکن SNX، BNT و AAVE که جزو مشهورترین پروتکل‌های حوزه دیفای هستند را به صرافی خود اضافه خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا