ارز دیجیتال

۱ میلیارد دلار بیت کوین پس از ۵ سال از کیف پول Silk Road انتقال یافت

تراکنش بزرگ دیگری در شبکه بلاکچین بیت کوین به ثبت رسید؛ این تراکنش از کیف پول متصل به کیف پول Silk Road صورت گرفت که از سال ۲۰۱۵ هیچ تراکنشی را انجام نداده بود. ارزش این تراکنش معادل ۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

شرکت Ciphertrace که به پزشکی قانونی بازار ارزهای رمزنگاری شده مشهور است، در گزارشی اعلام کرد که گمان می‌کند این تراکنش به منظور اعلام حضور و بروزرسانی این کیف پول صورت گرفته است؛ اما این احتمال وجود دارد که این کیف پول هک شده و دارایی آن به سرقت رفته است.

انتقال بزرگ دیگری در بیت کوین رقم خورد
یک کاربر ناشناس ارزهای دیجیتال به تازگی تعداد ۶۹,۳۷۰ واحد BTC را از آدرس کیف پول مرتبط با بازار سیاه Silk Roadمنتقل کرده است. اخیرا این بازار به یک هدف محبوب برای هکرها تبدیل شده است.

براساس گزارش منتشر شده، این انتقال بزرگ در شبکه بیت کوین به وسیله دو تراکنش مجزا که در مجموع ۶۹,۳۷۰ از اولین رمزارز بازار ارزهای دیجیتال را انتقال داده است. با توجه به قیمت بیت کوین در زمان انتقال، ارزش این تبادل معادل ۹۶۰ میلیون دلار برآورد شده است. این تراکنش از آدرس کیف پولی وابسته به بازار Silk Road صورت گرفته است. جالب است بدانید که این کاربر پیش از انتقال تمام دارایی، ابتدا یک بیت کوین را منتقل کرده است. احتمالا هدف او تست و آزمودن تراکنش بوده است. پس از اطمینان، او در تراکنش دوم تمام بیت کوین ها را منتقل کرده است.

موسس سیلک رود: هیچ محدودیتی برای بیت کوین وجود ندارد
همچنین در این گزارش آمده است که احتمالا این تراکنش برای بروز ماندن در شبکه بیت کوین صورت گرفته است. تا بدین وسیله، دارایی خود را به آدرسی با فرمت جدید منتقل کند. آخرین مرتبه‌ای که فردی دارایی دیجیتال مرتبط با بازار نابود شده Silk Road خود را انتقال داده به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. این گزارش، احتمال هک شدن این کیف پول را رد نکرده است.

این انتقال احتمالا به معنای جابه جایی دارایی دیجیتال به آدرس جدید به منظور جلوگیری از دسترسی هکرها به اطلاعات کیف پول سابق مالک بیت کوین است. هرچند این احتمال وجود دارد که این انتقال توسط هکرها صورت گرفته باشد.

دارایی موجود در Silk Road در یک کیف پول قرار داشت که بیش از دو سال توسط هکرها استفاده می‌شد. در ماه سپتامبر، یک کاربر در شبکه توییتر ادعا کرد که اطلاعات پرونده Wallet.dat را در اختیار دارد. او از جامعه ارزهای رمزنگاری شده برای ارائه راه‌حل‌های دستیابی به بیش از ۶۹,۰۰۰ کوین موجود در این کیف پول، حتی استفاده از کامپیوترهای کوانتومی را به عنوان راهی بالقوه برای دسترسی به کلید خصوصی آن پیشنهاد داد.

بازار Silk Road یک بازار سیاه است. این بازار به کاربران امکان خرید و فروش کالاهای غیرقانونی مانند اسلحه و اطلاعات کارت‌های اعتباری سرقتی را می‌داد. عمده استفاده این بازار، خرید و فروش مواد مخدر است. موسس این سایت به اتهام پولشویی، هک رایانه و توطئه برای فروش مواد مخدر مجرم اعلام شد. حکم این مجرم، دو حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط است. نکته جالب در مورد این مجرم این است که او هنوز از زندان به تحلیل بازار و قیمت بیت کوین می‌پردازد و تحلیل خود را از قیمت بیت کوین ارائه می‌دهد.

اقدامات مجرمانه در بازار ارزهای دیجیتال و مخصوصا در زمینه بیت کوین بسیار اتفاق افتاده است. اما تعداد آنها قابل مقایسه با بازار ارزهای فیات نیست و همچنان ارزهای فیات انتخاب اول برای اقدامات غیرقانونی است. در زمینه این انتقال بزرگ ۱میلیارد دلاری، این احتمال وجود دارد که این تراکنش توسط یک هکر صورت گرفته است. اما امکان تایید آن وجود ندارد. همچنین این احتمال وجود دارد که این انتقال توسط مالک اصلی صورت گرفته و هدف آن بروزرسانی اطلاعات خود در شبکه بلاک چین بیت کوین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا