تکنولوژی

بازی استپن (STEPN) چیست؟

در واقع استپن یک برنامه سبک زندگی غیرمتمرکز با عناصر Game-Fi و Social-Fi است که قبلاً در آن گنجانده شده است. گفته می‌‍‌‌شود که این اولین پروژه‌ای است که حرکت کردن را کاملاً کاربردی و مفهومی می‌کند. همچنین گزارش شده است که از بین حدود ۵۰۰ پروژه، درSolana Ignition Hackathon 2021  رتبه چهارم را کسب کرده است.

برای دریافت پاداش در این پروژه، کاربران باید خود را به کفش‌های ورزشی مجهز کنند. از این رو برای راه رفتن، دویدن و کسب ارز بازی خود، می‌توانند پاداش خود را که فقط با NFT قابل پرداخت است، کسب کنند. پاداش آن‌ها در بازی، برای تعمیرات یا ارتقاء سطح، می‌تواند استفاده شود، علاوه بر این، می‌توانند به عنوان سود نقد کنند.

نمای کلی پروژه استپن

2

رویکرد Game-Fi STEPN به مردم انگیزه می‌دهد تا به شیوه‌ای جدید زندگی سالمی داشته باشند، با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند، همچنین وب ۳ را تجربه کنند. این پروژه همه این کارها را در حالی انجام می‌دهد که همچنان به جنبه Social-Fi خود متصل است که به ایجاد پلتفرمی کمک می‌کند که محتوای وب ۳ تولید شده توسط کاربر را مادام العمر تبلیغ کند.

کاربران می‌توانند کفش‌های ورزشی NFT خود را در بازار اپلیکیشن اجاره کنند یا بفروشند، علاوه بر این، یک کیف پول داخلی در برنامه با عملکرد تبدیل نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

توکنومیک استپن

۲ نوع توکن در STEPN وجود دارد که به عنوان توکن بازی یا به عنوان یک توکن تحت حاکمیتی این پلتفرم استفاده می‌شوند که آن‌ها را برای کسب سود و پاداش خود باید به دست آورد. این دو نوع به شرح زیر است:

  •  GMT؛ توکن تحت حاکمیتیSTEPN

این توکن حاکمیتی، می‌تواند در رویداد تولید توکن ضرب شود. در حال حاضر حدود ۶ میلیارد توکن ضرب شده است. طبق داده‌های کوین مارکت کپ، GMT در ۲.۵ دلار با ارزش بازار حدود ۱.۵ میلیارد دلار در حال معامله است.

3

نمودار قیمت GMT

لازم به ذکر است که شما فقط می‌توانید بعد از سطح ۳۰ در بازی این پلتفرم، شروع به کسب درآمد GMT کنید، آن هم فقط در صورتی که حداقل ۳ سطح انرژی داشته باشید.

موارد استفاده از  GMTدر پلتفرم استپن

  1. شانس شما را برای دریافت ۲ کفش ورزشی از نمایش ماینینگ به طور دائم افزایش دهید.
  2. به سطوح ۵،۱۰،۲۰،۲۹ و ۳۰ برسید.
  3. موفقیت خود را در ارتقای جواهر پس از سطح ۴ به طور دائم بهبود بخشید.
  4. داشتن GMT به شما کمک می‌کند، کفش‌های ورزشی کمیاب، افسانه‌ای و حماسی را بسازید.
  5. شانس شما را برای برنده شدن یک کفش ورزشی باکیفیت از دهانه جعبه کفش برای همیشه افزایش می‌دهد.
  6. توزیع مجدد نقاط مشخصه.
  7. با آن هزینه سفارشی سازی حساب کاربری خود را می‌توانید، بپردازید.
4
  • GST ؛ توکن بازی STEPN

توکن ساتوشی سبز (Green Satoshi Token) یا GST توکن بازی در STEPN است که عرضه نامحدودی دارد اما تنها در صورتی می‌توان آن را به دست آورد که کاربر در حالت‌های Game-Fi  خاصی حرکت کند. طبق داده‌های کوین مارک  کپ، GST در حال حاضر در محدوده ۶ دلار و با ارزش بازار ۱۹ میلیون درحال معامله است.

5

نمودار قیمت GST

موارد استفاده از  GSTدر پلتفرم استپن

  1. ساخت و طراحی کفش
  2. تعمیرات
  3. ارتقاء سطح کفش‌های ورزشی کتانی خود
  4. باز کردن قفل سوکت خود
  5. ارتقاء سنگهای قیمتی

لازم به ذکر است که این پروژه با روشی تحت عنوان  – GST، از تورم زدایی توکن‌های GST جلوگیری می‌کند. طبق این روش، زمانی که STEPN به کاربران جوایز پرداخت می‌کند که منجر به تورم می‌شود، هنگامی که از آنها برای پرورش یا ارتقاء استفاده می‌کنید،  در عوض به نوبه خود باید بخشی از توکن‌ها را بسوزانید که این امر منجر به کاهش تورم می‌شود. به عبارت دیگر، کفش‌ها فقط با پرورش تولید می‌شوند، بنابراین هر چه کفش‌های کتانی بیشتر ایجاد شود، سوزاندن بیشتر اتفاق می‌افتد و این همان جایی است که موضوع مطرح می‌شود. اگر و زمانی که کاربران شروع به کاهش کنند، تقاضای کمتری برای کفش‌های جدید وجود خواهد داشت که در نهایت کاهش قیمت عرضه را کاهش می‌دهد.

صرافی های خرید و فروش توکن‌های GMT و GST :

در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن توکن تحت حاکمیتی پروژه، یعنی GMT معامله می‌شود، صرافی بایننس است که سهم %۳۸.۵ از حجم معاملات روزانه این رمزارز را در بر می‌گیرد. همچنین صرافی‌های معتبر دیگری که GMT در آن‌ها خرید و فروش می‌شود، به ترتیب زیر لیست شده‌اند:

  • گیت (Gate.io)
  • کوین بیس (Coinbase)
  • هیوبی (Huobi)
  • دیب کوین (Deepcoin)
  • اوکی ایکس (OKX)
  • کوکوین (KuCoin)
  • هات بیت (Hotbit)
  • پنکیک سواپ (PancakeSwap)
6

توکن GST در حال حاضر در صرافی بایننس لیست نشده است. اما برای خرید و فروش آن می‌توان از صرافی‌های زیر استفاده کرد:

  • صرافی هو (Hoo)
  • هات بیت (Hotbit)
  • گیت (Gate.io)
  • کوکوین  (KuCoin)
  • بیت مارت (BitMart)
7

نحوه توزیع توکن‌های استپن

۳۰ درصد به کاربران به عنوان پاداش جابجایی و کسب درآمد و مشارکت در حکومت.

۱۶.۳ درصد برای فروش خصوصی.

۷ درصد برای فروش راه اندازی در صرافی بایننس.

۱۴.۲ درصد برای تیم.

۳۰ درصد برای اکوسیستم.

۲.۵ درصد برای مشاوران.

8

بنیان گذارن استپن

این پروژه توسط جری هوانگ (Jerry Huang) و یاون رانگ (Yawn Rong) راه‌ اندازی شد. جری هوانگ از دانشگاه ژیجانگ چین مدرک علوم کامپیوتر دارد. قبل از تاسیس اپلیکیشن STEPN، وی هم‌بنیان‌گذار موسسه آموزشی Hangzhou Huiwan و تا سال ۲۰۱۵ مدیر عامل شبکه Hangzhou Tianzhuo بود. در حال حاضر هم به عنوان هم‌بنیان‌گذار Falafel Games فعالیت می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت وی تجربه بالایی در تاسیس پروژه و دانش عمیقی درباره صنعت گیمینگ دارد.

یاون رانگ یکی دیگر از هم‌بنیان‌گذاران برنامهSTEPN  است. وی با دانش زیادی که در زمینه تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی آنلاین دارد پیش از این در Teamazing Beverages سمت مدیر بازاریابی را داشته و همچنین Crypto SA ، یک بانک سرمایه گذاری بلاکچینی مستقر در استرالیا، و Crypto SA Lab را با همراهی همکارانش تاسیس کرده است. یاون سفیر کسب و کار ارز دیجیتال الگورند (Algorand) و همچنین نماینده استرالیای جنوبی در Blockchain Australia است.

9

استپن و  Game-Fi

رویکرد Game-Fi STEPN تمام جنبه‌های اصلی یک بازی را پوشش می‌دهد، به عنوان مثال، ایجاد یک بازی لذت‌بخش با تجربه کاربری همهجانبه، بسیار در دسترس و یک سیستم پاداش دهی خوب که کاربران را درگیر می‌کند. Game-Fi STEPN دارای عناصر خاصی، به شرح زیر است:

الف) حالت‌های بازی؛ حالت‌ها میزان کیلومترهایی را که باید برای کسب توکن حرکت کنید، تعیین می‌کنند. به طور کلی ۳ حالت بازی در این پلتفرم وجود دارد که عبارتند از؛

  1. حالت انفرادی (Solo Mode) : 5 دقیقه حرکت برابر با ۱ سطح انرژی خواهد بود که در آن انرژی فقط پس از اینکه کاربر یک کفش ورزشی NFT داشته باشد، دوباره پر می‌شود. علاوه بر این، جعبه‌های غارتی به نام جعبه‌های رمز و راز وجود خواهد داشت که در طول مسیر به صورت تصادفی در دسترس خواهند بود. توکن‌های  GST  یا GMT به صورت دقیقه‌ای بر اساس موارد زیر پرداخت می‌شود:
  • نوع کفش ورزشی
  • ویژگی‌های کارایی و راحتی کفش ورزشی
  • و در آخر میزان سرعت حرکت.

۲. حالت ماراتن  (Marathon Mode): این حالت هنوز در حالت پردازش است که کاربران باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از ماراتن ثبت نام کنند. دو نوع ماراتن، ماراتن هفتگی  و ماراتن  ماهانه، بر اساس روز و کیلومتری که فرد تصمیم می‌گیرد شرکت کند، وجود دارد.

۳. حالت پس زمینه (Background Mode) : این حالت نیز در حال پردازش است. این حالت زمانی است که برنامه به طور فعال استفاده نمی‌شود، شمارش مراحل از برنامه داده سلامت تلفن همراه تا حداقل ۳۰۰۰ گام در هر روز ادامه می‌یابد. با این حال، باید درک کرد که این درآمدها ثابت هستند و به سقف GST روزانه شما اضافه نمی‌شوند.

ب) کفش‎های ورزشی: آن‌ها راهی برای کسب GST یا GMT در STEPN هستند. هرچه سطح کفش‌های ورزشی کاربر بالاتر باشد، هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد بود، اما در عوض درآمد نیز بیشتر نیز خواهد بود. چند ویژگی وجود دارد که کفش ورزشی به آنها وابسته است، می‌تواند پیاده، دونده یا مربی باشد که بر اساس سطح کفش ورزشی شما درآمد شما را افزایش می‌دهد. این صفات به شرح زیر است:

10
  • کارایی کسب GST در حالت انفرادی و ماراتن.
  • شانس دریافت یک جعبه رمز و راز در طول راه.
  • راحتی برای کسب GMT در حالت انفرادی یا ماراتن برای حاکمیت و استیکینگ.
  • انعطاف پذیری روی دوام کفش ورزشی تأثیر می‌گذارد.

ج) سوکت و جواهرات: سوکت‌ها از ۴ نوع هستند که با نوع جواهر شما مطابقت دارند. سوکت‌هایی برای قرار دادن جواهرات به منظور بهبود ویژگی‌های کفش ورزشی موجود است. این سوکت‌های جواهری تنها در سطوح خاصی باز می‌شوند. ۴ نوع جواهر وجود دارد که نشان دهنده یک ویژگی خاص است که وقتی به سوکت اضافه شود، ویژگی کفش ورزشی را تقویت می‌کند. این انواع جواهرات عبارتند از:

  • جواهرات زرد برای کارایی
  • جواهرات آبی برای شانس
  • جواهرات قرمز برای راحتی
  • و بنفش برای انعطاف پذیری.
11

د) ایجاد و طراحی کفش: رویدادی است که در آن کاربر می‌تواند از ۲ کفش ورزشی متعلق به خود، به عنوان طرحی برای تولید جعبه کفش استفاده کند، این فرآیند Breed نامیده می‌شود. کفش‌های ورزشی کاربران وینتیج (vintages) نامیده می‌شوند و برای شروع رویداد ضرب کفش به دوام کامل نیاز دارند. جعبه کفش را می‌توان بلافاصله باز کرد، اما حداکثر ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا خنک شود. قیمت برش یک جعبه کفش جدید بر اساس کیفیت آن خواهد بود.

ه) نشان‌ها: نشان‌ها  (Badges)فقط در صورتی به دست می‌آیند که کار شما تکمیل شده باشد، جایی که هر چه کار سخت‌تر باشد، پاداش بهتری خواهد داشت.

انرژی

در این پلتفرم، کاربر با پر کردن ۲۵ درصد انرژی هر ۶ ساعت به سقف انرژی خود می‌رسد. کاربران می‌توانند سقف انرژی خود را افزایش دهند، اما با ۱ کفش ورزشی و ۲ کلاه انرژی شروع  می‌کنند. همچنین می‌توان با داشتن کفش‌های ورزشی بیشتر انرژی را افزایش داد. در واقع انرژی بر اساس کیفیت کفش ورزشی و زمان حرکت شما خواهد بود.

هدف

این پروژه هنوز در حال توسعه و انجام است، اما قصد دارد بر اساس ماموریت‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و تعطیلات، جوایز بیشتری بدهد و پاداش ها بر این اساس ارائه دهد.

سیستم ضد تقلب STEPN به چه شکل است؟

12

STEPN از طریق چند مکانیسم تضمین کرده است که هیچ تقلبی در بازی وجود ندارد که در صورت یافتن تقلب، مجازات خواهند شد. این مکانیسم‌ها به شرح زیر است:

  • سیستم ردیابی (GPS)
  • سنسورهای حرکت
  • داده‌های سلامت موبایل شما
  • فراگیری ماشین.

لازم به ذکر است، اگر دستگاه شما قفل شکنی شده باشد، سیستم عامل آن تغییر یافته باشد یا روت شده باشد، ممکن است STEPN به درستی کار نکند.

مالیات و هزینه‌ها

STEPN بر اساس فعالیت‌های درون ‌برنامه‌ای مختلف، هزینه‌های متفاوتی را دریافت می‌کند که در آن حق امتیازی به خالق NFT پرداخت می‌شود.

Social-Fi

عناصر و سیستم‌های Social-Fi تنها زمانی در دسترس خواهند بود که عناصر و سیستم‌های Game-Fi  کامل شوند.

13

بازار  STEPN

اگر کاربری بخواهد کفش‌های ورزشی، جواهرات یا توکن‌های خود را اجاره، بخرد یا بفروشد، باید از Marketplace استفاده کند. این یکی از ویژگی‌های داخلی برنامه است که دارای فیلتر و عملکرد مرتب سازی برای جهت‌یابی آسان است.

کیف پول

STEPN یک کیف پول غیرمتمرکز را در دو مدل برنامه ریزی کرده است که از میان آنها اولین مدل کیف پول در حال حاضر در برنامه موجود است و مدل دوم هنوز در مرحله راه‌اندازی است.

مدل ۱؛ کیف پول دقیقاً در بازی ساخته شده است که از سیستمی متشکل از دارایی‌های ۲ زنجیره‌ای بلاکچینی یعنی Solana و Binance پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از نقدینگی همراه با عملکرد سوآپ بهره می‌برد و همچنین دارای پشتیبان است.

مدل ۲؛ دراین مدل کیف پول وعده برداشت و واریز دارایی چند زنجیره‌ای را به همراه پشتیبانی از نمایش عکس پروفایل NFT اتر و سولانا داده شده است. علاوه بر این، همچنین وعده رابط کاربری و تجربه جدیدی را داده است.

سؤالات متداول

آیا پروژه رمز نگاری  M2Eاستپن بهترین در سال ۲۰۲۲ است؟

استپن هنوز در حال توسعه ویژگی‌های خود به آرامی است، اما هیچ انکاری در قابلیت‌های آن وجود ندارد. این بازی از نوع خود کریپتو است که هدف آن تغییر نحوه درک ما از بازی‌ها و برنامه‌های سبک زندگی است. از بین این همه پروژه رمز نگاری M2E، استپن رتبه ۱ را دارد و در حال حاضر هیچ رقیب نزدیکی برای این پروژه با این هدف وجود ندارد. به طور کلی راه های مختلفی برای کسب درآمد با پروژه رمزنگاری STEPN وجود دارد.

آیا باید در GMT و GST سرمایه گذاری کنید؟

در حال حاضر، توکن‌های GST و GMT نزدیک به ATH آن هستند. سرمایه گذاری در حال حاضر با ریسک همراه است. با این حال، در دراز مدت این توکن‌ها پتانسیل زیادی برای رشد دارند. بهترین راه برای کسب درآمد از بازی استپن استفاده از توکن‌ها برای طراحی کفش‌های ورزشی کتانی بیشتر و استفاده از کفش‌های کتانی برای کسب درآمد از راه رفتن است.

اسپتن چه زمانی راه اندازی شد؟

بنیان‌گذارن این پروژه راه اندازی آن را در دسامبر ۲۰۲۱ اعلام کرده‌اند.

 بازی STEPN چیست؟

STEPN یک برنامه سبک زندگی است که شامل اساسی ترین عنصر زندگی ما یعنی حرکت است. این یک برنامه Web3 با عناصر اجتماعی و بازی‌های سرگرم کننده مختلف است.

14

آیا استپن یک کلاهبرداری است؟

طبق گفته‌های سایت رسمی این پروژه، خیر، STEPN  کلاهبرداری نیست و قانونی است. اما باید در نظر داشته باشید، اپلیکیشن استپن هنوز در اوایل راه خود است و تا عرضه عمومی آن مدت زمانی طولانی باقی مانده است، اما تا این لحظه تا حد زیادی توانسته خود را در فضای بازی‌های بلاکچینی اثبات کند. باید دید تیم توسعه دهنده آن در آینده تا چه اندازه به قول‌هایش عمل می‌کند.

از کجا می‎توانم بازی  STEPN را دانلود کنم؟

این بازی هم در پلی استور و هم در اپل استور برای دانلود به صورت رایگان در دسترس است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا