ارز دیجیتال

توکن YETI معرفی شد؛ شاخصی جامع از توکن‌های اکوسیستم یرن فایننس

شاخص توکن اکوسیستم Yearn یا YETI توسط پروتکل نظارتی PowerPool به عنوان روشی برای متنوع سازی پورتفولیو با توکن‌های موجود در اکوسیستم یرن فایننس (Yearn Finance) معرفی شد.

اکوسیستم PowerPool اولین شاخص خود به اسم PowerIndex را در تاریخ ۳۰ نوامبر معرفی کرد. این شاخص توانست تقریبا ۹ میلیون دلار سرمایه مسدود شده در ۹ روز جمع‌آوری کند.

محصول بعدی این اکوسیستم، YETI است. YETI شاخصی برای توکن‌های اکوسیستم Yearn نظیر YFI، SUSHI، CREAM، AKRO، COVER، K3PR، CVP و PICKLE است.

این شاخص جدید شامل ۳۵ درصد توکن YFI، همچنین ۱۷ درصد توکن SUSHI بوده و سایر توکن‌ها هرکدام ۸ درصد از آن را شامل می‌شوند.

با YETI بیشتر آشنا شوید

yearn finance - YETI

در این معرفی، اعلام شد که شاخص YETI، اولین شاخص معطوف به توکن‌های موجود در یک اکوسیستم و یکپارچه‌کننده آنها است. اکثر پروژه‌های حاضر در این شاخص اخیرا به Yearn Finance ملحق شده‌اند. PowerIndex خاطرنشان کرده است که مجموع موجودی برابر با ۱.۶۸ میلیون YETI است، اما هنوز در صرافی‌های غیرمتمرکز عرضه نشده است.

دارندگان YETI می‌توانند با استفاده از این توکن، در تمام پروپوزال‌های نظارتی اکوسیستم Yearn رای دهند. این توکن در استخرهای جدید اکوسیستم موجود خواهد شد تا سود بیشتری به یلد فارمرها ارائه دهد.

یکی از محققان مساری نوشت این محصول، واسطه‌ای برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در اکوسیستم Yearn است، در حالی که به Yearn نیز این فرصت را می‌دهد تا پیوستن سیستم‌ها و پروتکل‌های نظارتی جدید به اکوسیستم خود را به صورت رسمی درآورد.

دارندگان توکن YETI هم‌چنین می‌توانند به ارائه‌دهنده نقدینگی به هر کدام از توکن‌های موجود در این شاخص تبدیل شوند و از قرار گرفتن توکن‌ها در پروتکل مورد نظر سود کسب کنند. این افراد هم‌چنین ۰.۲ درصد کارمزد از تبادل توکن در استخر YETI دریافت کنند.


 

یلد فارمرهایی که به شاخص YETI، توکن ارائه می‌دهند می‌توانند ۲۵۰,۰۰۰ توکن CVP دریافت کنند. هم‌چنین ۲۰۰,۰۰۰ توکن CVP نیز به ارائه‌دهندگان نقدینگی به استخر YETI/ETH پروتکل بالانسر (Balancer) اختصاص یافته است.

گزارش درآمد سه ماهه یرن فایننس

پروتکل‌ Yearn Finance گزارش سه ماهه خود را منتشر کرده و طی آن عنوان کرده است که این پروتکل از ۲۰ آگوست تا ۲۰ اکتبر درآمد خالص ۳.۸ میلیون دلاری داشته است.

در این گزارش آمده است که ۶۵ درصد این درآمد برابر با ۲.۴۶ میلیون دلار به استیک‌کنندگان نظارتی پرداخت شده است. مخارجی نظیر حقوق‌ها، مسائل امنیتی و جایزه‌ها بیش از ۳۰۰,۰۰۰ دلار بوده است. سود خالص در این مدت ۴.۱ میلیون دلار است.

YETI در حال حاضر در صرافی‌های غیرمتمرکز Uniswap و Balancer هر یک تقریباً با قیمت ۱.۱۰ دلار معامله می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا