ارز دیجیتال

انتقال ۱۶۶ میلیون دلار بیت کوین فقط با پرداخت کارمزد ۱.۲۵ دلار!

ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به هدف ایجاد یک سیستم “انتقال ارزش الکترونیکی همتا به همتا” خلق کرد. کارمزد انجام تراکنش با استفاده از این سیستم مالی در حال حاضر ۴.۳۲ دلار است. روز گذشته فردی ۸,۶۹۲ واحد بیت کوین را با پرداخت کارمزد ۰.۰۰۰۰۶۲۵ بیت کوین، انتقال داده است. کارمزد کم که فقط در بازار ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است.

روز گذشته قیمت بیت کوین در حوالی ۱۹,۰۰۰ دلار معامله می‌شد. فردی حدودا ۱۶۶ میلیون دلار خود را از طریق بیت کوین منتقل کرد و تنها ۱.۲۵ دلار کارمزد پرداخت کرد. این کارمزد کم ، که تقریبا می‌توان آن را صفر در نظر گرفت، چیزی است که در سیستم مالی سنتی امکان پذیر نیست. فرض کنید این فرد این انتقال را با استفاده از سیستم بانکی انجام می‌داد، کارمزد آن چقدر بود؟

کارمزد کم تراکنش‌های بیت کوین

در سیستم سنتی مالی دنیا، کارمزد هر تراکنش معمولا درصدی از ارزش منتقل شده است. اما این نکته در شبکه بلاک چین بیت کوین بی معنی است. در شبکه بیت کوین ارزش دارایی منتقل شده، ملاکی برای دریافت کارمزد آن نیست. در واقع فرستنده تنها به دلیل ایجاد انگیزه اقتصادی برای ماینرهای شبکه بیت کوین، مقداری را به عنوان کارمزد یا Fee در نظر می‌گیرد. معاملات بیشتر در شبکه، به معنی رقابت بیشتر برای درج معاملات در یک بلاک از شبکه بلاک چین است.

با وجود اینکه قیمت بیت کوین در این ماه در نزدیکی بالاترین قیمت تاریخی خود معامله می‌شود، حجم تراکنش‌ها و معاملات در این شبکه بلاک چین، در بالاترین میزان خود نیست. براساس اطلاعات منتشر شده در کوین مارکت کپ، روز گذشته در مجموع ۲۷.۲ میلیارد دلار بیت کوین در شبکه ارسال شده است. این حجم معاملات، در تاریخچه بیت کوین، عدد بالایی نیست.

این تراکنش ۱۶۶ میلیون دلاری در بلاک شماره ۶۶۰,۴۲۲ بیت کوین ثبت شده است. همانطور که کارمزد انجام این تراکنش در این بلاک کم تر از میانگین بوده، سایر تراکنش‌های ثبت شده در این بلاک نیز، کارمزدی کمتر از میانگین شبکه داشته‌اند. برای مثال در همین بلاک، تراکنشی ثبت شده که در آن ۴۸۱ بیت کوین به ارزش تقریبی ۹ میلیون دلار منتقل شده که کارمزد آن در حد چند سنت است. این بلاک تراکنش جالب دیگری نیز دارد. در یک تراکنش ۱ بیت کوین منتقل شده که کارمزد آن توسط فرستنده ۰.۰۰۳ بیت کوین تعیین شده است. معادل دلاری این کارمزد، ۵۶ دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا