ارز دیجیتال

تحلیل جدید: اتریوم به یک کلاس دارایی تبدیل می‌شود!

اتریوم در حال بلوغ است؛ سایت تحلیلی Grayscale می‌گوید اتریوم در حال تبدیل شدن به یک کلاس دارایی است زیرا گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران آن را در اولویت اول خود قرار داده‌اند.

اتریوم دیگر یک دارایی کوچک و ارز محبوب کدنویسان نیست. مایکل ساننشین مدیر عامل Grayscale در صحبت با بلومبرگ گفت که محبوب‌ترین آلتکوین بازار به یک کلاس دارایی تبدیل می‌شود.

تکامل دیفای و پیشرفت بیشتر اتریوم

قبل از سال ۲۰۲۰، استفاده از اتریوم نسبتاً محدود بود و مقدار قابل توجهی نیز سرمایه در امور مالی غیر متمرکز یا دیفای وجود نداشت. حجم صرافی‌های غیرمتمرکز، مانند Uniswap و Sushi، روزانه به طور مداوم از ۱۰۰ میلیون دلار عبور می‌کرد.اما به عنوان مثال، از ۵ دسامبر امسال، حجم روزانه Uniswap به ۲۵۷ میلیون دلار با ۱.۶۶ میلیارد دلار نقدینگی قفل شده در آن رسیده است. در مقایسه با سالهای گذشته، بازار صرافی‌های غیرمتمرکز رمزارزها شاهد حجم و نقدینگی بی‌سابقه‌ای به دلیل دیفای است.

تغییر در درک اتریوم برای سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران قدیمی ارزهای دیجیتال، اساساً از رشد دیفای ناشی می‌شود. ساننشین توضیح داد که در طول سال ۲۰۲۰، گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران که اولویت اول آنها Ethereum است ظهور کرده‌اند. او گفت:

در طول سال ۲۰۲۰ ما شاهد گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران هستیم که ابتدا اتریوم و در برخی موارد فقط بر روی آن متمرکز هستند. دلایل زیادی برای تبدیل شدن Ethereum به عنوان یک کلاس دارایی وجود دارد.

بر اساس افزایش مداوم تقاضا برای ETH، ساننشین گفت اتریوم مانند بیت کوین قدرت ماندن دارد. او خاطر نشان کرد: توسعه این کلاس دارایی همچنان به تحکیم خود ادامه می‌دهد. اتریوم از همان قدرت باقی ماندن بیت کوین برخوردار است.

در طی رالی صعودی اخیر، قیمت ETH برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ از ۶۰۰ دلار فراتر رفت و نشانگر یک روند صعودی قوی است که با حمایت اصول فاندامنتال و افزایش واقعی فعالیت کاربران بوده است.

تحلیل اتریوم

می‌توان استدلال کرد که فعالیت کاربران Ethereum در آینده و با راه اندازی اتریوم۲.۰ قابل پیش بینی و با افزایش خواهد بود.

آینده اتریوم بسیار روشن است

به دلیل انتشار اتریوم۲.۰، احتمالاً چشم انداز طولانی مدت Ethereum روشن‌تر است. Eth2 یک بروزرسانی عمده در شبکه است که به طور قابل توجهی شبکه بلاک چین اتریوم را مقیاس پذیر می‌کند. قبل از Eth2، بلاک چین فقط قادر به پردازش حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه بود اما بعد از این بروزرسانی امکان پردازش هزاران تراکنش در ثانیه را خواهد داشت.

این ارتقا بسیار مهم است زیرا به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز و پروتکل‌های دیفای را بدون مشکل مقیاس‌پذیری و به طور یکپارچه اجرا کنید. به عنوان مثال، در چرخه اخیر، که فعالیت کاربران در سراسر پروتکل‌های دیفای افزایش چشمگیری یافته بود، بسیاری از سیستم عامل‌های دیفای برای مقابله با افزایش فعالیت کاربران دچار مشکل شده بودند. و سرانجام، این باعث شد که کارمزد گس در Ethereum به شکل عجیبی افزایش یابد که در آن کاربران در هر مرحله ۵۰ تا ۲۰۰ دلار برای هر تراکنش پرداخت می‌کردند.

هنگامی که کاربران مجبور به پرداخت کارمزدهای بالا و شاهد مسدود شدن شبکه بلاک چین نباشند، این امر می‌تواند رشد دیفای را بیشتر تقویت کرده و باعث افزایش فعالیت کاربران در اتریوم شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا