ارز دیجیتال
موضوعات داغ

صرافی بایننس به سود ۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ می‌رسد!

در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی بسیاری از شرکت‌های وضعیت مالی خود را ارزیابی می‌کنند. صرافی بایننس نیز در انتهای سال، بخشی از اطلاعات صورت‌های مالی خود را ارائه داده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که این صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ مبلغی در حدود ۱ میلیارد دلار سود آوری داشته است.

Cz، مدیرعامل صرافی بایننس تخمین زده که این صرافی در سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار سود آوری را به ثبت خواهد رساند. این در حالی است که بزرگترین صرافی رمز ارز جهان در سال گذشته، حدودا ۵۷۰ میلیون دلار، سودآوری داشته است.

سود آوری بایننس در سال ۲۰۲۰

چانگ پنگ ژائو که جزو افراد لیست ۵۰ بلومبرگ بود (لیستی که در انتهای سال توسط این مجله اقتصادی ارائه می‌شود)، این خبر را اعلام کرد. برآورد cz از سود صرافی بایننس در سال جاری، تقریبا دو برابر سال گذشته است. دو محصول بازار اسپات و بازار فیوچر، بدون شک در سال جاری سود بسیار بالایی را برای این صرافی ارز دیجیتال به ارمغان آورده است. مطابق اطلاعات منتشر شده توسط Block Research تا انتهای ماه نوامبر، حجم معاملات در بازار اسپات صرافی بایننس معادل ۸۵۸ میلیارد دلار و ارزش معاملات بازار فیوچرز بایننس در حدود ۹۹۱ میلیارد دلار بوده است. در تصویر زیر حجم معاملات اسپات در صرافی بایننس را از ابتدای سال ۲۰۲۰ مشاهده می‌کنید.

ارزش معاملات بازار اسپات بایننس

تصویر زیر، ارزش معاملات بازار فیوچرز بیت کوین در صرافی بایننس در سال ۲۰۲۰ است. این آمار به صورت ماهیانه نشان داده شده است.

ارزش معاملات فیوچرز Binance

Open Interest معاملات آتی صرافی بایننس در ماه نوامبر از مرز ۱ میلیارد دلار نیز عبور کرد و  رکورد جدیدی را به ثبت رساند. Open Interest به ارزش قراردادهای آتی اشاره دارد که زمان انقضای آن هنوز فرا نرسیده است. در صرافی بایننس به دلیل اینکه از قراردادهای آتی بدون سررسید استفاده می‌شود، این شاخص، قراردادهایی که تسویه نشده را نشان می‌دهد.

صرافی بایننس، محصول بازار فیوچرز را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. با وجود کوتاه بودن عمر این بازار، بایننس به خوبی توانسته خود را به جمع صرافی‌های فیوچرز ارز دیجیتال برتر بازار برساند. تصویر زیر روند این بازار را از ابتدای معرفی آن تاکنون نشان می‌دهد.

ارزش بازار فیوچرز بایننس از ابتدا تا کنون

صرافی بایننس در بازار اسپات نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است. حجم معاملات در بازار اسپات این صرافی در مقایسه با سال گذشته، ۲.۵ برابر رشد داشته است. ارزش کل معاملات انجام شده در بازار اسپات بایننس در سال ۲۰۱۹، معادل ۴۰۲ میلیارد دلار بوده است.

صرافی بایننس همچنین معاملات اختیار معامله یا Option را نیز ارائه می‌دهد که اطلاعات این محصول و مقدار سودآوری آن در دسترس نیست.

در این گزارش درآمد و سود بایننس از محل پنج محصول اصلی خود، بازار اسپات، بازار فیوچرز، بازار آپشن، لندینگ و معاملات P2P در کشور چین، برآورد شده است. این صرافی در سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته خود داشته است. بی دلیل نیست که این صرافی، بهترین صرافی رمز ارز در جهان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا