ارز دیجیتال

دلار و طلا جان تازه‌ای گرفتند؛ آیا سیر صعودی قیمت بیت کوین به خطر افتاده؟

تحلیلگران هشدار می‌دهند که بهبود ارزش طلا و شاخص دلار آمریکا می‌تواند روی حرکت صعودی قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارد.

دن تاپیرو، بنیانگذار شرکت ۱۰T Holdings، گفت که ارزش بازار طلا در حال افزایش است. این افزایش ارزش طلا در کوتاه مدت، احتمالا خبر از افزایش بیشتر را می‌دهد، به خصوص که یک دوره پولبک ۸۰ روزه در حال رخ دادن است.

تاثیر افزایش ارزش طلا و دلار در قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته رشد زیادی را تجربه کرده است، زیرا در Coinbase و تعدادی از صرافی‌های دیگر به بالاترین حد خود رسید. با وجود این، اگر طلا همزمان با دلار آمریکا شروع به برگشت کند، یک تهدید برای بیت کوین است.

قیمت بیت کوین و طلا

به گفته تاپیرو، بزرگترین نقدینگی سه هفته‌ای در بازار طلا احتمال روند صعودی را افزایش می‌دهد. او همچنین گفت:

روند طلا بسیار صعودی است. بزرگترین ورود نقدینگی ۳ هفته‌ای اتفاق افتاده است.مبلغ ۲۵ میلیارد دلار به دارایی‌ّ EM اضافه شد، و بیشتر از این مقدار به ارزش سهام ایالات متحده اضافه شد. فقط ۸ میلیارد دلار نقدینگی از طلا خارج شد. شاید مبلغ ناچیزی از آن وارد بیت کوین شده باشد. BTC هنوز آنقدر بزرگ نیست که بتواند یک کلاس دارایی کلان باشد. اما شاید به زودی این اتفاق بیافتد

برخی ممکن است افزایش ارزش طلا را یک عامل مثبت برای قیمت بیت کوین در میان مدت تلقی کنند. از آنجا که سرمایه گذاران بیشتری شروع به شناسایی BTC به عنوان ذخیره ارزش می‌کنند ، روند صعودی طلا می‌تواند به سود رمز ارزها باشد. طبق گزارش Cointelegraph، البته هنوز هم ممکن است افزایش صعودی طلا همزمان با روند صعودی بیت کوین اتفاق افتد.

روند صعودی ارزش بازار سهام ایالت متحده

بازار سهام ایالات متحده به دلیل ورود نقدینگی بی‌سابقه از طرف بانک مرکزی در حال حرکت است. ترکیبی از تورم متوسط ​​و شرایط مالی آرام، بازار سهام را به بالاترین حد خود رسانده است. در نتیجه، Jan Nieuwenhuijs، یک محقق مالی مستقل در شرکت The Gold Observer، گزارش داد که سهام ایالات متحده بهترین ماه خود را از سال ۱۹۸۷ داشته است.

 

این احتمال وجود دارد که روند صعودی مداوم سهام ایالات متحده باعث شود سایر دارایی‌های ریسک پذیر و یا با رسیک کم، در کوتاه مدت جذاب‌تر نباشند. همچنین می تواند باعث شود که خرده فروشان و سرمایه‌گذاران سازمانی کمتر به BTC روی بیاورند.

مایکل ون دو پوپه، یک تریدر تمام وقت در بورس سهام آمستردام، گفت که سقوط قیمت بیت کوین از ۱۹۱۰۰ دلار با واکنش شدید فروشندگان، احتمالا افت بیشتری را در پی خواهد داشت. او نوشت:

در حساسیت‌ترین موقعیت بیت کوین نتوانست مقاومت ۱۹۴۰۰ دلار را بشکند، پس از آن قیمت به ۱۸۸۰۰ دلار رسید و در سطح ۱۹۱۰۰ دلار نیز بسیار سریع رد شد. در این شرایط احتمال رسیدن به قیمت ۱۸۶۰۰ دلار زیاد است.

قیمت بیت کوین در معرض خطر ریزش قرار دارد زیرا تحلیلگران پیش بینی می‌کنند طلا شاهد بهبودی اساسی باشد. این فلز گرانبها در هفته های گذشته در برابر BTC عملکرد ضعیف‌تری داشته است زیرا ارزهای دیجیتال شاهد یک رالی صعودی با هدایت موسسات بزرگ بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا