ارز دیجیتال

به‌روز رسانی جدید شبکه کاردانو به زودی اجرا می‌شود؛ ورود به دوران Goguen

شرکت IOHK به دنبال راه‌اندازی شبکه Goguen، فاز سوم بروز رسانی شبکه کاردانو است. شرکت IOHK شرکت توسعه‌دهنده شبکه کاردانو بوده که در سال ۲۰۱۵ و به همت چالرز هاسکینسون، بنیان‌گذار شبکه کاردانو، تاسیس شده است. این شرکت توسعه‌دهنده Cardano اعلام کرده که تاریخ انجام هارد فورک جدید شبکه کاردانو، اواسط ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) خواهد بود.

هارد فورک شبکه کاردانو

کِوین هَمِند (Kevin Hammond) یکی از مهندسان نرم‌افزار شرکت IOHK این خبر را منتشر کرد. او در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شبکه بلاکچین کاردانو قصد دارد تا در ماه جاری میلادی، هارد فورکی را ترتیب داده تا از طریق آن این شبکه وارد دوران گوگن (Goguen) خود شود. این مرحله، گام سوم در راه‌اندازی کامل شبکه Cardano است.

بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال و طرفداران شبکه کاردانو و رمز ارز ADA نسبت به این هارد فورک ابراز نگرانی کرده و نگران آسیب دیدن این شبکه بلاک چین از این بروز رسانی هستند. همند در پاسخ به این نگرانی‌ها ابراز داشته که مدیریت این هارد فورک توسط تیم توسعه کاردانو بسیار متفاوت صورت می‌پذیرد، او در این مورد گفت:

کاردانو این هارد فورک و بروز رسانی را به صورت مداوم مدیریت خواهد کرد، فرآیند تولید بلاک متوقف نخواهد شد. این اتفاق باعث می‌شود تا این بروز رسانی به صورت منحصربه فرد و انطباق‌پذیر باشد. چنین آپدیتی در شبکه باعث می‌شود تا ویژگی‌های جدید به راحتی به شبکه اضافه و باعث ارتقا آن شود.

این هاردفورک ویژگی‌های جدیدی را به شبکه کاردانو اضافه خواهد کرد که از میان آنها می‌توان به ویژگی قفل شدن توکن در این شبکه اشاره کرد. این خصوصیت جدید این امکان را به شبکه می‌دهد تا کاربرد هر توکن قفل شده در شبکه، مشخص شود. Hammond در این باره می‌گوید:

ویژگی قفل کردن دارایی در این بروز رسانی، به معنی رزرو کردن تعداد مشخصی از یک توکن و به مدت زمان معین است. در این حالت، این توکن‌ها نمی‌توانند به منظور استفاده در زمینه‌هایی که به کاربر سود می‌رساند، استفاده شود( مانند رای دادن و یا راه‌اندازی یک قرارداد هوشمند).

او همچنین می‌گوید که شبکه کاردانو به زودی سایر توکن‌ها را نیز به شبکه Cardano اضافه خواهد کرد که در کنار ADA قابل استفاده هستند.

شبکه کاردانو در سال ۲۰۱۷ توسط چالرز هاسکینسون راه‌اندازی شد. این شبکه با سودای رقابت با اتریوم، به عرصه بلاک چین ورود کرد و بسیاری به آن لقب “قاتل اتریوم” را می‌دادند. اکنون این شبکه در مسیر راه‌اندازی کامل شبکه خود، فاز سوم توسعه شبکه را اجرا خواهد کرد. در این فاز، تمرکز شبکه Cardano بر روی قراردادهای هوشمند است.

در سال گذشته عملکرد شبکه کاردانو جزو یکی از بهترین پروژه‌ها در میان ده شبکه اول از نظر ارزش بازار بوده است. همراه با بروز رسانی این شبکه، سرمایه‌گذران آن نیز با این شبکه همراه بوده‌اند. کوین ADA در سال گذشته بازدهی ۴۰۰ درصدی را به ثبت رسانده است. رمز ارز ADA در ماه‌های اخیر به همراه عملکرد مثبت بیت کوین و اتریوم، افزایش قیمت داشته و سود خوبی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده است. معمولا انجام موفق بروز رسانی  و هارد فورک در شبکه کاردانو با واکنش مثبت بازار همراه شده و باعث افزایش قیمت رمز ارز اصلی این شبکه بلاک چین شده است. در زمان نگارش این خبر قیمت هر واحد ارز دیجیتال ADA معادل ۱۵ سنت معامله می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا