بازارهای خارجی

بازار سهام جهانی بعد از خبر تولید واکسن کرونا نفسی راحت کشید!/ ارزش دلار در پایین‌ترین سطح دو و نیم ساله گیر کرد

به گزارش رویترز، بازار سهام آمریکا در روز چهارشنبه پس از امید به تولید واکسن کرونا و محرک اقتصادی اضافی، به بالاترین سطح خود نزدیک شد، گرچه اشتیاق به دارایی‌های ریسک‌پذیرتر سبب گیر کردن ارزش دلار در پایین‌ترین سطح خود از دو سال و نیم گذشته شد.

به گزارش رویترز، بازار سهام آمریکا در روز چهارشنبه پس از امید به تولید واکسن کرونا و محرک اقتصادی اضافی، به بالاترین سطح خود نزدیک شد، گرچه اشتیاق به دارایی‌های ریسک‌پذیرتر سبب گیر کردن دلار در پایین‌ترین سطح خود از دو سال و نیم گذشته شد.

بریتانیا، اولین کشوری بود که در روز چهارشنبه واکسن کرونای فایزر-بایونتک را تایید کرد و گفت که از اوایل هفته آینده شروع به عرضه آن می‌کند.

مقامات ارشد بهداشتی آمریکا اعلام کردند که برنامه واکسیناسیون خود را در اواسط ماه دسامبر آغاز خواهند کرد.

یکی از کارشناسان گفت: “تایید واکسنی با میزان تاثیرگذاری بالا ممکن است آغازی برای پایان نابسامانی‌های ایجاد شده توسط کووید-۱۹ و یک بازار سهام صعودی باشد.”

به رغم این اخبار مثبت، سهام اروپایی برای افزودن به رشد اخیر خود در معاملات نخستین دچار چالش شدند، اما سهام MSCI در سراسر جهان ۰.۱درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین سطح خود قرار گرفت.

ارزش دلار در برابر یورو، در پایین‎‌ترین میزان دو و نیم ساله قرار گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال ارزهای با ریسک بالاتری که در اوایل شیوع بیماری همه‌گیر سقوط کردند، بودند.

بازده اوراق قرضه دولتی در منطقه یورو به بالاترین میزان خود در سه هفته گذشته، یعنی منفی ۰.۵۱درصد رسید.

تحلیلگران دویچه بانک گفتند که تصویب زودهنگام واکسن کرونا و عرضه آن، احتمال اینکه زندگی در اوایل سال آینده به حالت عادی بازگردد را افزایش می‌دهد.

ارزش سهام بایونتک بیش از ۸درصد افزایش یافت، اگرچه سهام اروپایی ۰.۳درصد سقوط را تجربه کرد و پایین‌تر از بالاترین سطح ۹ماهه قرار گرفت.

معاملات آتی بازار سهام ایالات متحده پس از بسته شدن در بالاترین سطح، ۰.۲۳درصد کاهش یافت.

در آسیا، سهام چین از ضرر اولیه خود بهبود داشتند و ۰.۱۲درصد رشد را تجربه کردند.

معاملات آتی نفت برنت نیز با ۰.۱۵درصد رشد به ۴۷.۴۹دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام ۰.۰۹درصد کاهش را تجربه کرد و ۴۴.۵۱دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت در طول ماه گذشته تقریبا ۳۰درصد رشد کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا