ارز دیجیتال

بررسی ۳ دلیل اصلی نرسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار

قیمت بیت کوین (BTC) در نزدیکی مقاومت مهم ۲۰۰۰۰ دلاری به شدت کاهش یافت و باعث شد تا تحلیلگران به دنبال دلایل مختلفی برای اتفاق، پیدا کنند.

بیت کوین سرانجام توانست به بالاترین میزان قیمتی خود دست یابد، اما این دارایی دیجیتال در نزدیکی ۲۰۰۰۰ دلار به شدت کاهش یافت. تحلیلگران بلاک چین می‌گویند که فروش نهنگ‌ها و ماینرها و مقاومت بسیار قوی در ۲۰۰۰۰ هزار دلار از دلایل اصلی این کاهش بودند.

دلایل فروش نهنگ‌ها و ماینرها چه بود؟

کاهش قیمت بیت کوین

برای نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران با سرمایه بالا، نقدینگی مهمترین عامل است.

به طور معمول، بهترین دوره برای فروش نهنگ‌ها زمانی است که اوج شادی در بازار وجود داشته باشد و تقاضای خرید زیادی وجود داشته باشد. این اجازه می‌دهد تا نهنگ‌ها بدون ایجاد نوسانات گسترده در قیمت، دارایی‌های خود را با سود بیشتری بفروشند.

هنگامی که قیمت بیت کوین رسماً از بالاترین قیمت تا کنون خود در صرافی Coinbase فراتر رفت، باعث شد که تمایل بازار بسیار صعودی باشد. اندکی پس از آن، نهنگ‌ها شروع به فروش کردند و باعث لیکویید شدن زیادی در صرافی‌های بزرگ شد. مدیر عامل CryptoQuant، کی یانگ جو توضیح داد که فروش نهنگ‌ها در ۳۰ نوامبر در حال کم شدن است. وی گفت :

من این اتفاق را حرکت نزولی کوتاه مدت بر اساس فروش ماینرها، حرکت نهنگ‌ها در صرافی‌ها و عدم برداشت نهنگ‌ها می‌دانم. اما من می‌دانستم که ذخیره زیاد استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌ها سبب می‌شود تا در سال جاری قیمت ۲۰ هزار دلار شکسته شود.اما اگر رد ATH اتفاق بیفتد، این می‌تواند یک عقب گرد بزرگ باشد زیرا نهنگ‌ها به شدت بیت کوین‌های خود را خواهند فروخت.

این اتفاق که نهنگ‌ها  بیت کوین خود را در صرافی‌ها نگه می‌دارند، به معنای فشار فروش بالاتر است و فروش ماینرها نیز باعث رونق بیت کوین می‌شود. کی یانگ جو همچنین اشاره کرد که نهنگ‌ها بار دیگر بیت کوین را به صرافی‌ها واریز کردند، این زمانی اتفاق می‌افتد که نهنگ‌ها می‌خواهند دارایی‌های خود را بفروشند.

آیا بهبود قیمت بیت کوین آخرین فرصت برای فروش است؟

قیمت بیت کوین پس از سقوط به حدود ۱۸۲۰۰ دلار به سرعت بهبود یافت و در عرض چند ساعت به بالای ۱۹۴۰۰ دلار رسید. اما مجددا کاهش یافت و در محدوده ۱۸۵۰۰ دلار معامله می شود.

این بهبود سریع قیمت ممکن است به دلیل ماهیت افت رخ دهد. با کاهش قیمت، صرافی‌ها شاهد لیکویید شدن بسیار زیاد بودند. به همین دلیل، اگر لیکویید شدن‌های بزرگ نبود، قیمت بیت کوین احتمالاً بیش از آنچه که باید افت می‌کرد و به همین دلیل بازگشت قیمت نیز به همان اندازه بزرگ بود.

در کوتاه مدت، بیت کوین می‌تواند دو سناریوی مهم را ببیند. اول، قیمت می‌تواند بیش از ۱۹۰۰۰ دلار باقی بماند، که در این صورت به بازار مشتقات امکان می‌دهد با خونسردی زمان لازم برای بازسازی را پیدا کنند. دوم، BTC می‌تواند روند نزولی را ادامه دهد در حالی که تریدرها پس از دستیابی به بالاترین حد، پیش بینی می‌کنند که قیمت بسیار نزولی شود.

اما چشم‌انداز کلان بیت کوین همچنان بسیار خوش بینانه است. اسکات ملکر، تریدر ارزهای دیجیتال، تأکید کرد که کندل ماهانه ماه نوامبر در بالاترین سطح BTC بسته شد، که یک تصویر مثبت بلند مدت برای BTC ترسیم می کند. او گفت:

ماه گذشته درست در زمان بسته شدن، کندل ماهانه بالا بسته شد. این ماه نیز درست در بالاترین زمان بسته شد. نمودار واقعاً بی عیب و نقص است

در کوتاه مدت، سطوح کلیدی حمایت برای بیت کوین ۱۸۲۰۰ دلار، ۱۷۷۰۰ دلار و ۱۶۲۰۰ دلار است. هنوز در این مناطق نهنگ‌های بزرگی وجود دارد که می‌توانند واکنش خریداران را در پی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا