ارز دیجیتال

لیبرا تغییر نام یافت! Diem نام جدید ارز دیجیتال فیسبوک

پروژه ارز دیجیتال شرکت فیسبوک به نام Libra شناخته می‌شد. اخباری منتشر شده که نام این رمز ارز دیگر لیبرا نخواهد بود. این تغییر در نام پروژه نشان‌دهنده رشد و بلوغ این پروژه ارز دیجیتال و همچنین استقلال این پروژه از شرکت فیسبوک است. این تغییر نام سابقه داشته و برای اولین بار نیست که نام این پروژه تغییر می‌کند. این پروژه Diem را به عنوان نام جدید انتخاب کرده‌اند.

مطابق اطلاعیه رسمی سایت پروژه لیبرا، روز گذشته این سایت از نام جدید پروژه ارز دیجیتال فیسبوک خبر داد. پیش از این نام رمز ارز شبکه فیسبوک، لیبرا نام داشت. اما از این پس نام جدید این ارز دیجیتال Diem خواهد بود.

رمز ارز Diem نام جدید کوین شبکه بلاک چین فیسبوک

از زمان آغاز به کار، این پروژه به دلیل وابستگی مستقیم به فیسبوک، مورد انتقاد شدید کارشناسان قرار گرفت. این پروژه از جانب قانون‌گذاران نیز هدف انتقاد قرار گرفته بود. قانون‌گذاران در مورد استفاده از این شبکه برای فعالیت‌های غیرقانونی و تامین مالی تروریسم ابراز نگرانی کرده بودند.

اکنون این پروژه تلاش می‌کند تا از مشکلات نظارتی گذشته خود فاصله بگیرد. این مورد در اطلاعیه رسمی این پروژه نیز اشاره شده است. در این اطلاعیه، مدیرعامل انجمن Diem ، استوارت لوی گفت که تغییر نام این ارز دیجیتال نشان دهنده بلوغ و انطباق آن با خواسته‌های نهادهای نظارتی است. او همچنین افزود:

این پروژه همراه با انتخاب نام Diem ، چندین عضو جدید را به تیم خود اضافه کرده است. این انجمن ابراز امیدواری کرده که با ورود اعضای جدید، بتواند با قانون‌گذاران همکاری بهتری داشته باشند. ظاهرا این تغییر نام، چیزی فراتر از یک اقدام ساده برای این تیم بوده است.

سابقه تغییر نام ارز دیجیتال Diem

ارز دیجیتال شبکه فیسبوک تاکنون چندین بار تغییر نام داشته است. پیش از آن‌که در اواسط سال ۲۰۱۹ نام این پروژه به لیبرا تغییر پیدا کند، به Globalcoin یا گلوبال کوین به معنی کوین جهانی و Facebook Coin معروف بود. همچنین این تیم چند ماه پیش نام کیف پول لیبرا به نام Calibra را به Novi تغییر دادند.

رمز ارز Diem برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال نیازمند ثبات بیشتری است. به نظر می‌رسد که انجمن این ارز دیجیتال به نام نهایی خود دست یافته‌اند. زیرا این تغییر نام تنها چند روز پس از خبر راه‌اندازی استیبل کوین این پروژه اعلام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا