بازارهای داخلی

بزرگترین جهش شاخص کل از بهمن ۹۹

بورس امروز تقریبا دیگر نشانی از دو هفته قبل خود ندارد. همین دو هفته پیش بود که بورس تهران یکی از تاریک ترین هفته های خود را سپری کرد و در آن هفته بیش از ۵درصد افت داشت ولی بلافاصله بعد از آن و البته با ابلاغ بسته حمایتی سازمان بورس ورق برگشت و پس از بدترین هفته بورس در سال جاری، یکی از بهترین هفته ها با بازدهی ۳.۴ درصدی شاخص کل به ثبت رسید.

امروز اما شاخص کل به سمت شکستن رکوردهای روزانه رفت. قیمت دلار که در مسیر صعود است، افزایش قیمت جهانی اکثر کامودیتی ها و بسته حمایتی سازمان بورس همگی دست به دست هم دادند تا سوخت شاخص کل تامین شود و بازار سراسر سبز. شاخص کل امروز و تنها در یک روز معاملاتی حدود ۳.۵ درصد رشد داشت تا ثابت کند که گرچه در چندماه اخیر حوصله همه را سر برده بود و هر پایینی،پایین دیگری را در پی داشت؛ نه تنها راه و رسم صعود را، بلکه راه جهش را نیز از بر است.

رکوردزنی بازار سهام به همین جا ختم نمی‌شود و با بررسی ارزش معاملات متوجه ثبت بیش از ۳هزار و ۶۴۵میلیارد تومان در معاملات خرد هستیم که بیشترین مقدار از تاریخ ۲شهریور است.همچنین به نظر می‌رسد پس از مدتها حقیقی ها با بازار آشتی کرده‌اند و امروز به جای خروج پول، شاهد ورود ۲۸۵میلیارد تومان از سمت حقیقی ها به بازار بودیم.

اما آیا این صعودها ادامه دار خواهد بود؟جدای از اینکه نمی‌توان با قطعیت از روند هیچ بازاری صحبت کرد؛پاسخ به این سوال همان است که در بسیاری از گزارش های قبلی بدان اشاره کردیم؛با بررسی روند ارزش معاملات و ورود و خروج پول حقیقی در روزهای آتی مشخص می‌شود که اعتماد و اقبال به بازار بازگشته است یا این روزهای سبز و خوش آبان با خزان همراه خواهد بود.

در پایان معاملات امروز شاخص کل جهشی ۴۴هزار و ۷۸۲ واحدی داشت و توانست کانال یک میلیون و ۳۲۸ هزار را پس بگیرد.

فولاد،فملی،شتران و فارس بیشترین نقش را در این جهش ایفا کردند.

شاخص هم وزن نیز حدودا ۹هزار و ۳۴ واحد افزایش را به همراه داشت.

فولاد با ۶۵،شبندر با ۵۶ و فملی با ۴۶.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و بپاس با ۳۱.۵،شستا با ۲۲ و تاپیکو با ۱۶.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع نیز،گروه فلزات اساسی با ۱۰۸ و گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۲۹ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین ورود و بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا