بازارهای خارجی

استارتاپ‌ها در غزه همچنان نفس می‌کشند/ نقش کلیدی GSG در زیست‌بوم استارتاپی منطقه

نام نوار غزه برای بسیاری از افراد یادآور مسائلی مانند جنگ، تحریم و تنش‌های سیاسی است. با این حال، وجود چنین چالش‌هایی به معنای حذف کامل فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در این منطقه نیست. در همین رابطه، GSG به عنوان تنها مرکز رشد فعال در نوار غزه، نقشی کلیدی در شکل‌گیری و رشد شرکت‌های استارتاپی در این منطقه داشته است.

مرکز GSG در سال ۲۰۱۱ و با هدف تسهیل فرایند تاسیس و رشد شرکت‌های استارتاپی و همچنین ارتقاء سطح مهارت شهروندان در غزه پایه‌گذاری شد. در حال حاضر، محورهای اصلی فعالیت این مرکز عبارتند از: ۱) آموزش و تربیت فریلنسرهای آنلاین، ۲) آموزش کدنویسی و ۳) کمک به استارتاپ‌های تازه تاسیس از طریق برنامه شتاب‌دهنده Geexelerator. در همین رابطه، در ادامه به معرفی برخی از اقدامات صورت گرفته در قالب برنامه Geexelerator خواهیم پرداخت.

به طور کلی، مدت زمان این برنامه، شانزده هفته و شامل انواع حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای است. ارزیابی ایده و طراحی استراتژی‌های بازاریابی از جمله خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در برنامه Geexelerator است. در همین رابطه، علاوه بر اعطای تسهیلات هزار دلاری به هر یک از استارتاپ‌های حاضر در دوره، دو شرکت برتر نیز از کمک ۱۰ هزار دلاری بهره‌مند می‌شوند. به طور کلی، برخی از

مهمترین مزایای شرکت در این شتاب‌دهنده عبارتند از:

۱) دسترسی به درگاه‌ پرداخت‌ بین‌المللی: با توجه به دشواری دسترسی به درگاه‌های پرداخت‌ بین‌المللی مانند PayPal و Gpay، مسئولان برگزار کننده Geexelerator از طریق همکاری با پلتفرم Stripe گام موثری در تسهیل تبادلات مالی بین‌المللی استارتاپ‌های حاضر در این برنامه برداشته‌اند.

۲) ارتباط با مشاوران بین‌المللی: با توجه به محدودیت‌های وضع شده برای خروج از نوار غزه، امکان بهره‌مندی از مشاوره‌های آنلاین کارشناسان شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل و فیسبوک برای شرکت‌کنندگان در این شتاب‌دهنده فراهم شده است.

۳) تسهیل فرایند ثبت شرکت: مسئولان مرکز GSG به واسطه ارتباطات گسترده با دولت مستقر در نوار غزه، نقش بسیار موثری در حذف برخی از تشریفات زائد اداری و تسهیل روند ثبت شرکت‌های حاضر در برنامه شتاب‌دهنده این مرکز داشته‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا