اقتصادی

حراج شمش طلا آغاز شد

به نقل از تسنیم،‌ بر اساس شیوه‏ نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلااستاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، دهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ است و وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ( ۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می توانست تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

گفتنی است، مبلغ وجه الضمان باید نزد بانک ملی ایران، شعبه بانک کارگشایی مرکز و به شماره حساب مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخت شود.

به گزارش تسنیم، با آغاز حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ۲۷ دی ماه تا کنون  ٥٥٥ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ٢ هزار میلیارد تومان فروش رفته است. طبق اعلام مسئولان این مرکز، هدف اصلی عرضه شمش طلا در مرکز مبادله این بود که هم صادرکنندگان با رفع تعهد ارزی از این طریق به سرمایه در گردش خود دسترسی سریعی پیدا کنند هم اینکه بازار طلا از این طریق به منابع خوبی برای ساخت مصنوعات طلا دسترسی پیدا کند که خۊشبختانه این دو هدف محقق شد.

برهمین اساس، در  نهمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران که اول اسفند ماه با حضور خریداران و فروشندگان در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار شد.از مجموع عرضه ۱۴۳ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۱۲۴ قطعه شمش طلای استاندارد مورد معامله طرفین قرار گرفت. شمش های طلای استاندارد، در حراج نهم با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومان معامله شد.

گفتنی است در هشتمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از مجموع عرضه ۲۲۵ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۱۲۴ قطعه شمش طلای استاندارد مورد معامله طرفین قرار گرفت. شمش های طلای استاندارد، در حراج هشتم با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان معامله شد.

در هفتمین حراج حضوری شمش طلا، از مجموع ۱۴۱ شمش طلای عرضه‌شده استاندارد یک‌کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۷۴ شمش طلای استاندارد مورد معامله طرفین قرار گرفت. شمش‌های طلای استاندارد، در حراج حضوری هفتم با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان معامله شد.

در ششمین حراج حضوری که سه‌شنبه هفته قبل برگزار شده بود؛ از مجموع ۴۶ قطعه شمش طلای استاندارد یک‌کیلوگرمی عرضه‌شده، ۳۴ شمش طلای استاندارد مورد معامله طرفین قرار گرفت. شمش‌های طلای استاندارد، در حراج حضوری ششم با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان معامله شد.

در پنجمین حراج حضوری شمش طلا نیز از مجموع ۱۱۲ شمش طلای عرضه‌شده استاندارد یک‌کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۹۴ شمش طلای استاندارد مورد معامله طرفین قرار گرفت. شمش‌های طلای استاندارد، در حراج حضوری قبل با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان معامله شد.

گفتنی است در چهارمین حراج شمش طلا نیز، جمعاً ۱۱۶ قطعه شمش طلای استاندارد صادرکنندگان بخش خصوصی عرضه شد که از این میزان ۱۱ قطعه شمش با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

در سومین حراج نیز از مجموع ۱۱۲ شمش طلای عرضه‌شده استاندارد یک‌کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۷۹ شمش طلای استاندارد مورد معامله قرار گرفت. شمش‌های طلای استاندارد، در حراج حضوری سوم با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

دومین حراج حضوری شمش طلای استاندارد نیز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با عرضه ۳۷ کیلوگرم شمش طلای رفع‌تعهدارزی برگزار شد که از این میزان عرضه براساس مکانیسم عرضه و تقاضا و روش حراج حضوری، ۵ کیلوگرم شمش با قیمت میانگین ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. در جلسه اول حراج هم ۱۰ شمش طلای یک‌کیلویی به فروش رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا