کسب و کار

واردات ممنوع شد، قاچاق نیم میلیارد دلار بیشتر!

موسی احمدزاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: انجمن ما واردکننده بود و روزی بیش از ۲۳۰شرکت کوچک و متوسط عضو ما بودند و با بسته شدن واردات این شرکت‌ها عضویت خود را تمدید نکرده و ما به سمت تولید آمدیم.

وی افزود: با ورود به بخش تولید متوجه بروکراسی پیچیده تولید در ایران شده و با مشکلات زیادی مواجه هستیم. شرکت‌ها در اقتصاد ما باید بهره وری در تولید داشته باشیم؛ اگر جز این باشد بقای شرکت در خطر خواهد بود.

احمدزاده تاکید کرد: ما برای نخستین بار تولید بدون کارخانه در ایران را در دستور کار قرار دادیم که استقبال خوبی هم از آن شد؛ در حالیکه قاچاق پس از ممنوعیت واردات، از ۱.۶میلیارد دلار به ۲.۱ میلیارد دلار رسیده است.

وی اظهار داشت؛ طرح تولید بدون کارخانه وارد کار شده است تا شرکت‌ها در زمینه تولید، توزیع و صادرات وارد بازارهای منطقه و جهانی شوند.

به گفته احمدزاده، بازار لوازم آرایش ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی، از ۷میلیارد دلار عبور کرده است و ما نباید رشد ۳.۷۲درصدی سالانه را دست کم بگیریم.

احمدزاده گفت: تحقیقات ما نشان می دهد ما ۵برابر کشورهای خاورمیانه محصولات آرایشی میخرند که البته از نظر توسعه یافتگی خوب است. ایران در بازار جهانی نسبت به رقبای منطقه‌ای سهم پررنگی در تولید محصولات آرایشی ندارد؛ زیرا ما انسجام لازم را نداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا