بازارهای خارجی

کرونا هم حریف ثروتمندان نشد!/ میلیاردرهای آمریکایی امسال چقدر سود کردند؟

میلیاردرهای آمریکایی تنها در برابر بیماری همه‌گیر در امان نبودند، بلکه در این بحبوحه شاهد ترقی چشمگیری بودند و ثروت خود را افزایش دادند.

بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط جان کالینز در موسسه مطالعات سیاست‌گذاری مشاهده شد که میلیاردرهای آمریکایی از مارس سال جاری ثروت خود را یک تریلیون دلار، یعنی بیش از ۳۴درصد افزایش داده‌اند.

این مورد مانند وضعیت پیش آمده در زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ نیست که سه سال طول کشید تا ۴۰۰میلیاردر برتر بتوانند ضررهای خود را جبران کنند.

یافته‌های کالینز نشان می‌دهد در زمانی که حدود هفت میلیون آمریکایی در خطر تخلیه مسکن خود با به پایان رسیدن مهلت قانونی در پایان سال مواجه هستند، ۶۵۰نفر ثروت خود را افزایش دادند.

در حال حاضر ۶۵۰نفر در این لیست حضور دارند که ۴۷نفر تازه به آن اضافه شده و ۱۱نفر به دلیل مرگ یا ضرر مالی از آن خارج شده‌اند.

گفتنی است که جف بزوس ثروت خود را از ۱۷ مارس تا ۲۴ نوامبر ۶۹.۴میلیارد دلار افزایش داد و در میان میلیاردرهایی که سود قابل توجهی کسب کرده‌اند قرار گرفت. در حال حاضر دارایی رئیس آمازون و ثروتمندترین فرد روی زمین ۱۸۲.۴میلیارد دلار است.

بیشترین سود در این لیست از آن مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک بوده است. در این بازه زمانی، ثروت وی ۴۱۴درصد افزایش یافت و از ۲۴.۶میلیارد دلار به ۱۲۶.۲میلیارد دلار صعود کرد و سبب قرار گرفتن وی در جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان پس از جف بزوس شد.

تجزیه و تحلیل شکاف نابرابری مالی در ایالات متحده نشان می‌دهد که میلیاردرهای آمریکایی ۴تریلیون دلار، یعنی ۳.۵درصد از کل ثروت‌های خصوصی این کشور را در اختیار دارند.

دارایی این میلیاردرها دو برابر بیشتر از مجموع ثروتی است که در اختیار قشر ۵۰درصدی پایین (۱۶۰میلیون نفر) قرار دارد.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر ثروت میلیاردرهای آمریکایی از آغاز بیماری همه‌گیر را مشاهده می‌کنید؛

کرونا هم حریف ثروتمندان نشد!/ میلیاردرهای آمریکایی امسال چقدر سود کردند؟
کرونا هم حریف ثروتمندان نشد!/ میلیاردرهای آمریکایی امسال چقدر سود کردند؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا