ارز دیجیتال

بیت کوین بیش از حد ارزان شده است؟

ژورین تایمر ، مدیر صندوق جهانی فیدلیتی، استدلال می کند که بیت کوین ممکن است “ارزان تر از آنچه به نظر می رسد” باشد، و شواهدی را نشان داد که بیت کوین پایین تر از ارزش خود بوده و هم بیش از حد فروخته شده است.

تایمر خطاب به ۱۲۶۰۰۰ دنبال کننده خود در توییتر توضیح داد: در حالی که بیت کوین به سطوح سال ۲۰۲۰ بازگشته است، نسبت قیمت به شبکه آن تا سطح سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ برگشته که به گفته او ممکن است نشان دهنده این باشد که بیت کوین ارزشی کمتر از حد واقعی دارد.

2

بیت کوین کمتر از حد واقعی خود ارزش گذاری شده است

نسبت قیمت به شبکه یک معیار رایج است که توسط سرمایه‌گذاران سنتی بازار سهام به نام نسبت قیمت به درآمد (P/E) استفاده می‌شود که برای تعیین بیش از حد یا کمتر از ارزش‌گذاری سهام استفاده می‌شود.

نسبت بالا می تواند نشان دهنده این باشد که دارایی بیش از حد ارزش گذاری شده است، در حالی که یک نسبت پایین می تواند نشان دهنده یک دارایی کمتر از حد ارزش گذاری شده باشد.

تایمر نموداری از منحنی تقاضای بیت‌کوین را که با آدرس‌های غیرصفر بیت‌کوین نشان داده می شوند را در مقابل ارزش بازار آن سنجیده است و اشاره کرد که «قیمت اکنون کمتر از حد ارزش گذاری شده است».

3

بیت کوین بیش از حد فروخته شده است

این تحلیلگر کلان همچنین نموداری را به اشتراک گذاشت که از شاخص جریان خواب گلسنود استفاده می کند که به گفته او نشان می دهد «بیت کوین از نظر فنی تا چه میزان بیش از حد فروخته شده است».

جریان خواب تعدیل شده ، معیاری محبوب برای سنجش ارزش بیت کوین از طریق مقایسه قیمت با رفتار فروشندگان است.

4

طبق گفته گلسنود، کاهش مقدار جریان خواب می‌تواند نشان‌دهنده افزایش هولدرهای بلند مدت است. به این معنی که هولدرهای بلندمدت بیت کوین از هولدر های کوتاه‌مدت مضطرب خرید می‌کنند.

شاخص جریان خواب گلسنود اکنون به سطوحی رسیده که از سال ۲۰۱۱ مشاهده نشده بود.

آنتونی پمپلیانو، بنیانگذار مورگان کریک دیجیتال و یوتیوب‌ساز، دیدگاه مشابهی را به فاکس بیزینس ارائه کرد و توضیح داد که «ارزش و قیمت بیت‌کوین در سطحی متفاوت است».

شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد ۷ رسید که نشان دهنده “ترس شدید” در روز چهارشنبه بود که پایین ترین سطح خود از سه ماهه سوم ۲۰۱۹ بود.

شرکت سرمایه گذاری فیدیلیتی و تحلیلگران آن نسبت به بیت کوین بسیار خوش بین هستند. این غول سرمایه گذاری روی راه اندازی یک طرح سرمایه گذاری بازنشستگی بیت کوین کار می کند که به دارندگان حساب پس انداز بازنشستگی ۴۰۱ (k) اجازه می دهد مستقیماً در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. تایمر پیش بینی کرده است که بیت کوین ممکن است به زودی شاهد احیای مجدد باشد.

5

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا