ارز دیجیتال

دزدی از دیفای تمامی ندارد؛ ۲۰ میلیون دلار از پروژه دیفای Pickle Finance هک شد!

در سال ۲۰۲۰ چندین پروژه دیفای مورد حمله هکرها قرار گرفته است. در آخرین مورد آن، از پروژه Pickle Finance  معادل ۲۰ میلیون دلار دارایی‌های دیجیتال هک شد.

قراردادهای هوشمند Pickle Finance که یکی از پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز بازار است، تخلیه شده است. رمز ارز اصلی این شبکه Pickle است. امروز حدود ۲۰ میلیون دلار از این پروتکل دیفای به سرقت رفته است. این پروتکل با جابه جایی سرمایه افراد در دیگر پروژه‌های دیفای، حداکثر بازده ممکن را برای آنها ایجاد می‌کرد. این پروژه با استفاده از یک استراتژی نوین در بازار ارزهای دیجیتال و در حوزه دیفای، بیشترین بازده از DAI ( استیبل کوین غیرمتمرکز وابسته به دلار امریکا) را تامین می‌کرد.

هک یکی دیگر از پروژه‌های دیفای

Larry the Cucumber یکی از اعضای تیم این پروتکل دیفای در اطلاعیه عمومی در شبکه‌های اجتماعی این محصول اقتصادی جدید پروتکل را معرفی کرد(تصویر زیر این پست را نشان می‌دهد). یک روز پس از آن شاهد آن بودیم که فردی حدود ۲۰ میلیون رمز ارز DAI را از این محصول جدید هک کرده و به سرقت برده است. هر چند هنوز این هکر دارایی به سرقت رفته را جابه جا نکرده است.

توییت اعضای تیم پروتکل دیفای در مورد محصول جدید

همچنین این هکر رمز ارز cDAI که توکن این پروتکل بوده را نیز به سرقت برده است. از این پروتکل برای فعالیت در پروتکل Compound و فعالیت در لندینگ این پروتکل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

در ماه‌های اخیر هکرها جمله خود را به صورت وام فوری یا Flash Loan دریافت می‌کرده‌اند. اما این حمله به نظر می‌رسد از این روش استفاده نکرده است. در گذشته برخی از پروژه‌های دیفای به صورت حمله وام فوری هک می‌شدند. پروتکل Harvest Finance با ۳۴ میلیون دلار، پروتکل Cheese Bank با ۳.۳ میلیون دلار، پروژه Akropolis با ۲ میلیون دلار و پروتکل Value DiFi با ۶ میلیون دلار از جمله پروژه‌های دیفای بودند که از این طریق مورد حمله و هک قرار گرفته‌اند.

تاثیر هک بر قیمت توکن این پروژه دیفای

به دنبال این هک، قیمت توکن پروتکل Pickle Finance با نماد PICKLE حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت آن به ۱۲ دلار رسید. پیش از این اتفاق قیمت این رمز ارز در محدوده ۲۲ دلار داد و ستد می‌شد.

هک دیفای

فعالیت در حوزه دیفای در کنار تمامی ریسک‌هایی که دارد، احتمال هک و نابودی سرمایه نیز وجود دارد. در سال ۲۰۲۰ بارها شاهد وقوع چنین اتفاق‌هایی بوده‌ایم. فعالیت در این حوزه نیاز به دانش فنی بسیار بالایی دارد. مخصوصا با توجه به هیجانی که پیرامون این حوزه از ارزهای دیجیتال وجود دارد، دقت و وسواس بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را می‌طلبد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا