بازارهای خارجی

حضور توکیو در میان برترین قطب‌های نوآوری جهان/ سبقت پایتخت ژاپن از همتای آلمانی خود

طی سالیان اخیر، توکیو تبدیل به یکی از مقاصد اصلی شرکت‌ها و استارتاپ‌های خارجی برای جذب سرمایه و همچنین گسترش شعاع فعالیت شده است. بسیاری از کارشناسان حوزه کسب و کار از ۱) شبکه قدرتمند تامین مالی، ۲) زیرساخت‌های اقتصادی فوق‌العاده و ۳) نیروی کار بسیار ماهر و متخصص به عنوان مهمترین مزیت‌های زیست‌بوم استارتاپی این شهر نام می‌برند. در همین رابطه، در ادامه به بیان خلاصه‌ای از گزارش دو موسسه GENOME و StartupBlink در مورد جایگاه جهانی پایتخت ژاپن در حوزه نوآوری و فعالیت‌های استارتاپی خواهیم پرداخت.

موسسه GENOME
موسسه GENOME در گزارش خود در سال ۲۰۱۹ از توکیو به عنوان یکی از ۱۲ شهر دارای پتانسیل لازم برای حضور در بین ۳۰ قطب برتر نوآوری در جهان نام برد. در همین رابطه، ارتقاء چشمگیر پایتخت ژاپن در ابعاد مختلف نوآوری باعث شد تا در گزارش سال ۲۰۲۰ این موسسه، بالاتر از شهری مانند برلین در رتبه ۱۵ برترین قطب‌های نوآوری در جهان قرار بگیرد. کارشناسان این موسسه در سخنرانی‌های متعدد، توکیو را به دلایلی مانند تعداد زیاد استارتاپ‌های گران قیمت (استارتاپ‌هایی با ارزش بین ۵۰ میلیون تا یک میلیارد دلار) و سهولت دسترسی شرکت‌های استارتاپی به منابع مالی مورد تحسین قرار داده‌اند.

موسسه StartupBlink
موسسه StartupBlink نیز که هر سال به ارزیابی و رتبه‌بندی زیست‌بوم‌های استارتاپی در اقصی نقاط جهان می‌پردازد، در آخرین گزارش خود، از توکیو به عنوان شانزدهمین شهر استارتاپی برتر جهان نام برده است. بر اساس این گزارش حوزه‌های نرم‌افزار، سرگرمی و فین‌تک در زمره پرطرفدارترین فعالیت‌های استارتاپی این شهر قرار دارند. از جمله محبوب‌ترین شرکت‌های استارتاپی پایتخت ژاپن می‌توان به Qitta، Money Forward و Rakuten RapidAPI اشاره کرد. در همین رابطه، شهرهای اوزاکا و ناگویا با رتبه‌های جهانی ۱۸۲ و ۲۰۸، پس از توکیو در صدر برترین شهرهای استارتاپی ژاپن قرار دارند.

در اینجا، لازم به ذکر است که در رتبه‌بندی StartupBlink در سال ۲۰۲۰، کشور ژاپن در رده ۲۱ برترین زیست‌بوم‌های استارتاپی جهان قرار گرفته است. به طور کلی، کارشناسان حوزه کسب و کار از مواردی مانند زیرساخت‌های اقتصادی پیشرفته، نیروی کار بسیار ماهر، تعداد زیاد متخصصان حوزه فناوری و همچنین جریان فعال و منسجم ایده‌پردازی به عنوان مهمترین مزیت‌های این کشور در این زمینه یاد می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا