تکنولوژی

سرعت و کیفیت اینترنت بهتر شد؟

بسیاری از کاربران در فضای مجازی در روزهای اخیر از کیفیت اینترنت گلایه‌ کرده‌اند. برای مثال برخی در توئیتر محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را خطاب قرار داده‌اند و از او خواسته‌اند به جای پرداختن به حواشی و موضوعات غیرمرتبط در این شبکه اجتماعی، به وضعیت اینترنت رسیدگی کند.

کاربرانی هم از قعطی اینترنت یا شرعت بسیار ضعیف آن گلایه کرده‌اند. برخی هم به قیمت بالای اینترنت یا تمام شدن زودهنگام حجم آن برای آموزش آنلاین فرزندان خود اعتراض دارند.

برخی نیز عکس‌هایی را از شرایط نامناسب تحصیل آنلاین در روستاها منتشر و نسبت به شرایط اعتراض کرده‌اند.

با وجود همه این انتقادات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارزیابی نواقص شبکه ارتباطات روستایی، اعلام کرده است این موضوع که ارتباطات در برخی مناطق روستایی از کیفیت مطلوب برخوردار نیست، نباید باعث زیر سؤال رفتن تلاش‌ها و دستاوردهای بزرگ شود. بر اساس ادعای وزارت ارتباطات، امروز ۹۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند (خبرگزاری مهر).

نوشته های مشابه

روز گذشته نیز، همین خبرگزاری با اشاره به اینکه برخی کاربران در نقاط مختلف کشور، قطع و وصلی و اختلال در دسترسی به اینترنت را گزارش کرده‌اند، این موضوع را از قول یک مقام آگاه در شرکت ارتباطات زیرساخت، به قطعی دو مسیر فیبرنوری بین‌الملل مربوط دانست.

گلایه‌های از وعده‌های عملی نشده
تجارت‌نیوز در روزهای گذشته نیز گزارشی را در مورد کیفیت و سرعت اینترنت منتشر کرد که برخی از مخاطبان تجربیات خود را در این مورد با ما در میان گذاشتند.

– «من هر ماه اینترنت ثابت تمدید می کنم، سرعت خریداری شده ۱۶ مگ هست ولی زیر ۳۰۰ کیلو بایت هست سرعتش.»

– «مردم نه مودم بخرند و نه بسته های مختلف اینترنت تا خود اپراتور ها و مخابرات برای سرعت بالا اینترنت مجبور بشوند رضایت کامل کاربران را بدست بیاورند چون مردم واقعا دارند هزینه می کنند و در قبال این هزینه ها توقع و خدمات حق مسلم است.»

– «بخاطر تحریم هاست. از سال ۲۰۱۸ تا به کنون هیچ دکلی ۴جی و ۳جی وارد کشور نشده است درحالیکه مصرف اینترنت کاربران اینترنت بالای ۵۰ درصد افزایش داشته است.»

– «اگر می خواید سرعت واقعیتون رو چک کنید یه تست سرعت بزنید. توی گول تایپ کنید test speed اولیش رو بزنید و بعدش سرعتتون بسنجید بببینید که چطوره. توی بعضی مناطق بستگی به تراکم جمعیت ممکنه ۳جی از ۴جی سرعتش بیشتر باشه چون همه از۴جی استفاده میکنند یا اینکه سیگنال۴جی با اینکه قوی و فول آنتن هست ولی faiding شده. حالت شبکه رو روی فقط ۳جی و بعدش فقط ۴جی بزارید و با استفاده از تست سرعت ببینید که سرعت دانلود و اپلود کدومتون بیشتره، حتی اپراتور های مختلف تست کنید. مثلا اینجا آپلود ۴جی من دوبرابر دانلود ۴جی هست توی اپراتو همراه اول و ۳ جی سرعتش خیلی عالیه. ایرانسل هم سرعتش داغونه. اما ممکنه برای شما برعکس باشد.»

– «اینترنت سیار با عوامل حرکت و پارازیت های اطراف و ساخت و ساز ها رابطه مستقیم داره.»

– «واقعا این مسولین دارن چیکار میکنن. همش وعده و دروغ.»

– «بنده در پنل adsl مخابرات خود از کم بودن سرعت گلایه کردم و گفتم اینچنین باشد محبور می شوم درخواست جمع آوری بدهم، یکی دو روز بعد دیدم پیامک آمده مشترک گرامی اینترنت شما جمع آوری شد!.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا