بازارهای خارجی
موضوعات داغ

شلوغ‌ترین خطوط هوایی جهان در دوران کرونا کدامند؟/ بیشترین شمار پرواز در آسیا

به گزارش بلومبرگ، ویروس کرونا، صنعت هواپیمایی را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار داده که تا به حال هیچ بحران دیگری به این میزان آسیب وارد نکرده بود. این بیماری همه‌گیر، به دلیل ایجاد محدودیت‌های جایجایی، هزاران هواپیما را زمین‌گیر کرده و مسافرت‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

پرواز های بین‌المللی به دلیل کنترل‌های مرزی و الزامات قرنطینه اجباری ، تاثیر آن را به شدت احساس کرده است. از طرفی، مسیرهای داخلی شروع به از سر گرفتن فعالیت‌های خود کرده‌اند؛ زیرا مردم قادر به جابجایی در داخل کشورهای خود شده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، آسیا در ماه جاری، از برجسته‌ترین مناطق در میان ۱۰مسیر شلوغ داخلی بوده است.

کره‌جنوبی تا کنون به دلیل جابجایی قابل توجه بین سئول و جزیره ججو، شلوغ‌ترین مسیر بوده است. پرواز ججو-سئول در سال گذشته پیش از شیوع ویروس کرونا نیز شلوغ‌ترین مسیر هوایی جهان بود.

از ۱۰مسیر پرتردد داخلی دیگر، می‌توان به چین و ژاپن اشاره کرد که هر کدام ۴مسیر را در این رتبه‌بندی از آن خود کرده‌اند. یکی از مسیرهای دیگر نیز در ویتنام بود. شلوغ‌ترین مسیر چین، از پکن تا شانگهای بوده است.

با این حال، سفرهای هوایی بین‌المللی به شدت دچار اختلال شده و ارقام ماه نوامبر همچنان ناچیز است. شلوغ‌ترین مسیر این ماه، قاهره به جده با ۱۴۷هزار و ۹۵۰صندلی بوده است.

پرواز هنگ‌کنگ به تایپه، با ۹۳هزار و ۹۲۲صندلی در جایگاه هشتم لیست بین‌المللی قرار دارد. به گفته OAG، در حالی که این پرواز در سال گذشته شلوغ‌ترین مسیر بین‌المللی بوده، سقوط قابل توجهی در شمار پروازهای آن مشاهده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا