ارز دیجیتالبازارهای خارجی
موضوعات داغ

مدیر ارشد سیتی بنک

قیمت بیت کوین می‌تواند در ۲۰۲۱ از ۳۰۰,۰۰۰ دلار عبور کند

یکی از مدیران بلندپایه سیتی‌بنک (Citibank)، غول مالی مستقر در ایالات متحده در گزارشی به شباهت‌های میان بازار طلا در دهه ۱۹۷۰ میلادی و بیت کوین اشاره کرده است.

به گزارش کوین دسک، توماس فیتزپاتریک (Thomas Fitzpatrick)،‌ یکی از رؤسای اجرایی سیتی‌بنک در گزارشی خطاب به مشتریان نهادی این بانک نوشته است که ماهیت بیت کوین با نوسانات قیمتی زیاد گره خورده و این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که این ارز دیجیتال را در یک مدار صعودی درازمدت حفظ می‌کند.

گفتنی است یکی از کاربران توییتر با نام کلاسیک‌ماکرو (ClassicMacro) در توییتی گزارش یادشده را فاش و بر این نکته تأکید کرده است که فیتزپاتریک از جمله کسانی است که فکر می‌کنند بیت کوین روزی شاهد قیمت‌های نجومی خواهد بود.

فیتزپاتریک در گزارش یادشده، خطاب به مشتریان دانه‌درشت سیتی‌بنک نوشته است که با توجه به نمودار قیمت هفتگی بیت کوین و تحلیل تکنیکال اوج و فرودهای پیشین بهای این ارز دیجیتال، تخمین می‌زند که تا پیش از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰)، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال به ۳۱۸ هزار دلار برسد.

با این حال، کلاسیک‌ماکرو در توییتی با کم‌ارزش خواندن این دست تحلیل‌های تکنیکال می‌نویسد که تاکنون هیچ‌گاه این گونه گمانه‌زنی‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفته‌اند، اما فعلاً همه متفق‌القول‌اند که روند صعودی قیمت بیت کوین کماکان ادامه دارد.

فیتزپاتریک در ادامه گزارش خاطرنشان کرده که رشد نمایی بیت کوین در فاصله میان سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ یادآور افزایش بهای طلا در دهه ۱۹۷۰ میلادی است. گفتنی است فلز گران‌بهای طلا به‌مدت نیم قرن در محدوده قیمتی ۲۰ تا ۳۵ دلار دادوستد می‌شد، تا اینکه در دوران ریاست جمهوری نیکسون در سال ۱۹۷۱ تغییری اساسی در سیاست‌های پولی و مالی ایالات متحده اعمال و طلا با رشد انفجاری قیمت مواجه شد.

به‌گفته فیتزپاتریک، کنار گذاشتن استاندارد طلا از ارزهای فیات و چاپ بی‌رویه پول، بحران همه‌گیری ویروس کرونا و تمایل بانک‌های مرکزی به اتخاذ رویکردی تهاجهی در سیاست‌های تسهیل کمی می‌توانند منجر به رشد انفجاری قیمت بیت کوین در آینده‌ای نزدیک شود.

کلاسیک‌ماکرو اما می‌گوید که مخاطبان قطعاً از روی‌دادن چنین اتفاقی استقبال می‌کنند، اما آنچه در این میان مهم است، این است که آیا مشتریان نهادی سیتی‌بنک متقاعد می‌شوند که بیت کوین روزی شاهد قیمت‌های نجومی خواهد بود یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا