ارز دیجیتال

در زمان ریزش بازار تسلا بیت کوین فروخت؟

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، شرکت تسلا هیچ‌یک از بیت‌کوین‌های موجود در ترازنامه خود را خرید و فروش نکرده و همچنین کاهش ارزش برای آن ثبت نکرده است.

این سازنده خودروهای الکتریکی در گزارش سود سه ماهه  خود در روز چهارشنبه اعلام کرد ارزش دارایی بیت‌کوین تسلا در پایان سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه قبل بدون تغییر به ارزش ۱.۲۶ میلیارد دلار باقی مانده است.

تسلا در سه ماهه ذکر شده هیچ خرید و فروش بیت‌کوینی انجام نداده و کاهش ارزشی برای دارایی بیت‌کوین خود ثبت نکرده؛ زیرا قیمت بیت‌کوین اساسا از پایان سه ماهه سوم تا پایان سه ماهه چهارم ثابت بود.

در سه ماهه سوم، تسلا همچنین دارایی‌های بیت‌کوین خود را اضافه نکرد و کاهش نداد، اما به دلیل افت قیمت این ارز دیجیتال، ۵۱ میلیون دلار کاهش ارزش را گزارش کرد.

طبق قوانین حسابداری دارایی های دیجیتال، اگر قیمت دارایی در طول یک فصل کاهش یابد، شرکت باید کاهش ارزش را گزارش کند. اما در صورت افزایش قیمت به عنوان سود در ترازنامه گزارش نمی‌شود.

تسلا در ماه فوریه اعلام کرد که به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است. اواخر سه ماهه نخست، این شرکت ۱۰ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را کاهش داد، که باعث شد درآمد این فصل ۲۷۲ میلیون دلار افزایش یابد. تسلا در سه ماهه دوم هیچ بیت‌کوینی خرید و فروش نکرد.

بر اساس گزارش FactSet، درآمد تعدیل شده سه ماهه چهارم تسلا برای هر سهم ۲.۵۴ دلار بود در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند ۲.۳۶ دلار باشد. همچنین درآمد این شرکت ۱۷.۷ میلیارد دلار بود و در مقابل انتظار می‌رفت میزان آن ۱۷.۱ میلیارد دلار باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا