بازارهای خارجی

بررسی هدف چین در زمینه صادرات و واردات/ پکن دیگر روی گسترش صادرات تمرکز نخواهد کرد

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد در اندیشکده وابسته به دولت چین گفت: هدف چین دیگر دستیابی به مازاد تجاری و صرفا گسترش صادرات نخواهد بود، بلکه به توسعه متوسط واردات به منظور ایجاد تعادل بین محموله‌های ورودی و خروجی روی خواهد آورد.

نایب رئیس مرکز چین برای مبادلات اقتصادی بین‌المللی گفت: “این موضوع نه تنها به ان ها کمک می‌کند که در دور جدید مذاکرات اقتصادی و تجاری ابتکار عمل را به دست آورد، بلکه به ارتقای بین‌المللی یوآن نیز کمک می‌کند.”

رئیس‌جمهور چین، شی جین پینگ در اوایل ماه جاری گفت: “چین در طول دهه آینده، بیش از ۲۲تریلیون دلار کالا وارد خواهد کرد، و باید گفت که این کشور با وجود بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، در حال تسریع بازگشایی اقتصاد خود است.

به گفته هوانگ، کشورهای بزرگ صادرکننده ممکن است از نظر اقتصادی قدرتمند نباشند، زیرا محصولات صادراتی آنها ممکن است به تعداد زیادی کارگر نیاز داشته باشد یا از مواد خام وارداتی برای ساخت آنها استفاده شود.

در عوض، اقتصادهای بزرگ واردکننده عموما قدرتمند هستند، تا حدی که ارزهای آنها به صورت مستقیم در تسویه معاملات استفاده می‌شود.

صادرات چین در میان همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ تا حد زیادی مقاوم بوده، زیرا تقاضای قابل توجه برای تجهیزات پزشکی و کاهش ظرفیت تولید در سایر مناطق جهان به نفع آن بوده است.

صادرات این کشور در ماه اکتبر با بالاترین سرعت در طول ۱۹ماه رشد کرد، در حالی که واردات نیز افزایش یافت اما کندتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا