ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری در رمزارز جعلی و بی ارزش است

آخرین سیاستمداری که به انتقاد و شکایت از رمزارزها پرداخته، سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren) است.

وارن در جلسه کمیته بانکداری سنا در خصوص رمزارز بانک مرکزی با حمایت دولت آمریکا به انتقاد شدید پرداخت.

وارن با مقایسه رمزارزهای غیرمتمرکز با رمزارز بانک مرکزی (CBDC) گفت که رمزارز، جایگزین چهارم پول واقعی است و پول عمومی دیجیتالی قانونی می‌تواند به حذف پول خصوصی دیجیتال کمک کند.

وی به این موضوع بسنده نکرد و با اشاره به طرح‌های پامپ و دامپ و دستکاری قیمت، بیان کرد که رمزارزها در مقابل بازار بورس یک سرمایه‌گذاری بی‌ارزش است.

سناتور الیزابت وارن - سرمایه گذاری در بیت کوین و رمزارز

وارن هم‌چنین درباره ارتباط رمزارزها و فعالیت‌های غیرقانونی اظهارنظر کرد و گفت تمام این فعالیت‌ها با وجود رمزارزها آسانتر می‌شوند. وارن با اشاره به حملات باج افزاری اخیر علیه شرکت‌های Colonial Pipeline و JBS گفت:

هر حمله‌ای که طی آن، هکرها بتوانند رمزارز دریافت کنند، به تبلیغاتی تبدیل می‌شود که هکرها بیشتر به سمت حمله‌های سایبری کشیده شوند.

انتقاد شدید وارن از بیت کوین

وارن با استفاده از صحبت‌های پیشین درباره این موضوع که بیت کوین یک فاجعه زیست‌محیطی است، در توییتر نوشت:

بیت کوین به توان پردازشی بسیار زیادی نیاز دارد که برای فراهم کردن این توان پردازشی، بیشتر از یک کشور برق مصرف می‌کند. یکی از روش‌های آسانی که می‌توانیم با بحران اقلیمی مبارزه کنیم، تعطیل کردن رمزارز های نابودکننده محیط زیست است.

طبق گفته نیک کارتر (Nic Carter) از شرکت Castle Island Ventures، درباره چند موضوع مشخصا اطلاعات اشتباه به وارن ارائه شده است. وی در این خصوص گفت:

تقریبا هرچیزی که وارن درباره بیت کوین گفت، دروغ یا سوء تفسیر بوده است. علاقه مستبدانه او به CBDC سودی برای بیت کوین ندارد. این نگرش، شما را در شرایطی قرار می‌دهد که تمام تصمیمات مالی شما باید مطابق با علایق وارن باشد.

۷۰ درصد انرژی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین از منابع تجدیدپذیر است و با توجه به سرکوبی صنعت ماینینگ در کشور چین، بخش زیادی از این ماینرها به سمت آمریکای شمالی منتقل می‌شوند و در آنجا، چاره‌ای جز استفاده از انرژی پاک ندارند.

آری پاول (Ari Paul) مدیر ارشد اطلاعات Block Tower Capital در این خصوص گفت:

شبکه‌های اجتماعی برق بیشتری نسبت به بیت کوین استفاده می‌کنند. اگر توییت نکنید لطف بزرگتری به تغییرات آب‌وهوایی کرده‌اید.

مقصر دانستن رمزارز ها برای حملات باج افزاری

وارن هم‌چنین رمزارز ها را مقصر حملات باج افزاری دانسته است. آخر هفته گذشته، سناتور روی بلانت (Roy Blunt) نیز به انتقاد شدید از رمزارز ها و ناشناس بودن آنها پرداخته بود.

در این بین، سناتور مارک وارنر (Mark Warner) در خصوص شفافیت بیشتر تراکنش‌های رمزارز های مرتبط با حملات باج افزاری اظهارنظر کرده بود.

هفته جاری بلومبرگ گزارش داد که FBI توانسته است کلیدهای خصوصی آدرس یکی از گروه‌های هکر را به دست آورد و ۶۷ بیت کوین مرتبط با حمله باج افزاری به Colonial Pipeline را مصادره کند.

جک دورسی مدیرعامل توییتر ساعاتی پس از حمله وارن به بیت کوین، او را آنفالو کرد. وارن در خصوص نوسان قیمت بیت کوین نیز گفته بود که این نوسان زیاد قیمت بدان معنا است که بیت کوین یک ارز افتضاح است.

سناتور تد کروز (Ted Cruz) برخلاف وارن، اخیرا گفته بود که بیت کوین پتانسیل بسیار زیادی دارد.

جک دورسی که یکی از طرفداران بیت کوین است مدعی شد که حاضر است برای کار بر روی بیت کوین از شرکت‌های خود استعفا دهد. وی گفته بود که به نظرم در کل زندگی من هیچ چیزی مهم‌تر از کار بر روی بیت کوین وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا