ارز دیجیتال

تحلیلگر بلومبرگ: قیمت بیت کوین تا پایان سال به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می‌رسد

مایک مک‌گلون تحلیلگر ارشد بلومبرگ معتقد است کاهش عرضه بیت کوین و استقبال روز‌افزون سرمایه‌گذاران مختلف می‌تواند قیمت بیت کوین را تا پایان سال به ۱۰۰،۰۰۰ دلار برساند.

به نقل از کریپتو پوتیتو، تعداد افرادی که اعتقاد دارند قیمت بیت کوین تا پایان امسال به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می‌رسد، رو به افزایش است و آخرین آنها نیز مایک مگ‌گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد بلومبرگ است. مک‌گلون با اشاره به استقبال گسترده مردم برای خرید، کاهش میزان موجودی فعال و دلایل دیگر، پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین در سه ماه آینده، بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کند.

قیمت بیت کوین امسال مانند یک ترن هوایی، فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرد و از زیر ۳۰،۰۰۰ دلار به بالای ۶۰،۰۰۰ رسید. این فراز و فرودها طی چند ماه منجر به ثبت رکورد بالاترین قیمت بیت کوین شد اما مدتی پس از ثبت این رکورد، دوباره به محدوده قیمت اوایل سال ۲۰۲۱ بازگشت.

از روزهای تلخ جولای تاکنون حدود ۲۰،۰۰۰ دلار به ارزش بیت کوین افزوده شده است و هم‌اکنون این رمز ارز پایینتر از قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود. اگرچه هنوز ۴ ماه تا پایان سال باقی مانده است اما پیش‌بینی می‌شود قیمت BTC در همین بازه زمانی تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

مایک مک‌گلون نیز به‌تازگی با بیان دلایلش به لیست افرادی که به آینده قیمت بیت کوین امیدوارند، اضافه شده است. او در مرحله اول و پیش از مطرح کردن فاکتور کاهش موجودی بیت کوین به روند تاریخی معاملات رمز ارز BTC اشاره می‌کند.

نمودار تقاضای بیت کوین و افزایش قیمت

این موضوع را می‌توان از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. سرعت ایجاد بیت کوین‌های جدید هر ۴ سال پس از رویدادی به نام هاوینگ (Halving) کاهش می‌یابد. پس از آخرین رویداد هاوینگ در سال ۲۰۲۰، پاداش استخراج هر بلاک به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافته است.

ما همچنین می‌‌توانیم ۳ میلیون کوین گم‌شده و غیر قابل دسترسی را نیز به موارد یاد شده اضافه کنیم. علاوه بر این به نظر می‌رسد نگهدارندگان بلندمدت بیت کوین مصصم به حفظ دارایی‌های خود هستند و حتی در صورت افت قیمت باز هم از فروش آن خودداری کنند.

این موضوع تا حد زیادی منطبق بر مدل انباشت به جریان (stock-to-flow) است. با قرار دادن انباشت به عنوان میزان ذخایر موجود و جریان به عنوان عرضه سالانه BTC در بازار، این مدل نیز قیمت ۱۰۰،۰۰۰ دلار برای هر بیت کوین را تا پایان سال پیش‌بینی می‌کند.

پذیرش رمز ارزها نیز نقش خود را بازی می‌کند

سومین استدلال مک گلون، افزایش پذیرش رمز ارزها است که با کاهش عرضه همراه شده است. قوانین ابتدایی اقتصاد حکم می‌کند اگر عرضه یک دارایی کاهش پیدا کند و همزمان تقاضا برای آن دارایی افزایش پیدا کند یا ثابت بماند، از نظر تئوری قیمت آن نیز باید افزایش یابد.

اخیرا تقاضا برای BTC در حال افزایش است. شرکت‌های بزرگ، میلیاردها دلار به خرید بیت کوین اختصاص داده‌اند و برخی از آنها متعهد شده‌اند که هیچ سهمی از خریدهای خود را به فروش نرسانند. سرمایه‌گذاران سازمانی نیز همچنان به بانک‌های بزرگ فشار می‌آورند تا حوزه‌های قانونی برای ارائه بیت کوین در اختیار آنها قرار گیرد.

دارایی‌های تحت مدیریت صندوق بیت کوین گری اسکیل (GBTC) نیز از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۰ برابر شده است. بنابراین تعجب‌آور نیست که بسیاری از افراد مانند جوردن بلفورت (Jordan Belfort)، آدام بک (Adam Back)، تام لی (Tom Lee) و مدیرعامل Chainalysis معتقد هستند که بیت کوین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۱ به قیمتی ۶ رقمی دست یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا