ارز دیجیتال

صرافی کوکوین ۸۴ درصد از دارایی‌های سرقت شده را پس گرفته است!

صرافی کوکوین حدود ۲۳۵ میلیون دلار از ۲۸۰ میلیون دلار سرقت شده یك ماه پیش را پس گرفته است. این صرافی قول داده است که طی دو هفته آینده کلیه خدمات به روال عادی بر می‌گردند.

صرافی KuCoin هک شد: ۱۵۰ میلیون دلار به سرقت رفته است!
بیش از یک ماه پس از هک و خالی کردن رمز ارزهای مختلف به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون دلار، صرافی محبوب کوکوین ۸۴٪ از سرمایه‌های از دست رفته را بازیابی کرده است. مدیرعامل این شرکت همچنین اظهار داشت که خدمات کامل همه رمزها را از ۲۲ نوامبر از سر می‌گیرند.

کوکوین ۸۴٪ از کل وجوه سرقت شده را بازیابی می‌کند

همانطور که CryptoPotato در اواخر سپتامبر گزارش داد، صرافی کوکوین با یک “مشکل امنیتی مواجه شد که منجر به از دست دادن رمز ارزهای مختلف به ارزش میلیون‌ها دلار شد.

اگرچه گزارش‌های اولیه ادعا می‌کرد که مبلغ سرقت شده ۱۵۰ میلیون دلار باشد، اما بعدا مشخص شد که این رقم در حدود ۲۸۰ میلیون دلار است. این صرافی با سازمان‌های قانونی برای بررسی این پرونده همکاری کردو اندکی پس از آن، کوکوین ادعا کرد که به هویت عاملان پی برده‌اند.

صبح امروز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت جانی لیو(Johnny Lyu) خبرهای امیدوار کننده تری ارائه داد. وی در توییتر گفت:

۸۴٪ از دارایی‌های آسیب دیده از طریق روش‌هایی مانند ردیابی درون زنجیره‌ای، ارتقا و بهبود قراردادها و بازیابی قضایی پس گرفته شده است.

و این یعنی کوکوین توانسته است که از ۲۸۰ میلیون دلار به سرقت رفته حدود ۲۳۵ میلیون دلار را پس بگیرد.

روال عادی قبل از ۲۲ نوامبر از سر گرفته می‌شود
لیو اضافه کرد که این صرافی خدمات کامل ۱۷۶ رمز ارز را از سر گرفته و قصد دارد قبل از ۲۲ نوامبر برای همه کوین‌ها خدمات را از سر گیرد.

مدیر عامل کوکوین خاطرنشان کرد که خوشحال است که شرکتش “به روشی باز و شفاف با این رویداد برخورد کرده است و اینکه همواره اولویت کار ما کاربران ما بوده‌اند. در آینده هم کوکوین همچنان از کاربران محافظت خواهد کرد و مانند همیشه بهترین رمز ارزها را معرفی می‌نماید. ”

لیو همچنین معتقد است که این حادثه در نهایت منجر به “یک جامعه رمزنگاری قوی تر” خواهد شد. وی از همه طرف‌هایی که به طور مستمر در تحقیقات کمک کرده‌اند تشکر کرد اما گفت که با بسته شدن کامل پرونده، این شرکت جزئیات بیشتری را منتشر خواهد کرد.

شایان ذکر است که ۲۸۰ میلیون دلار سرقت شده کوکوین به عنوان سومین مورد بزرگ هک در این صنعت به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا