ارز دیجیتال

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های دنیا خرید اولین اوراق بهادار با بیت کوین را عرضه کرد

بانک چین (CCB) با یک شرکت فینتک هنگ کنگی شروع به همکاری کرده، تا اولین اوراق بهادار دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین را توسط یک موسسه مالی چینی تولید کند.

CCB که یکی از ۴ بانک محبوب در کشور چین است،‌ در پاییز ۲۰۲۰، دومین بانک بزرگ در سراسر جهان از نظر کل دارایی شناخته شده است.

MegaBank با ایجاد این اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین، برنامه دارد که جذب سرمایه‌اش را از ۵۸ میلیون دلار شروع کند و تا حداکثر ۳ میلیارد دلار از افراد و موسسات ،سرمایه جذب کند. این اوراق بهادار دیجیتالی، از طریق شعبه لابوان مالزی بانک CCB و با حداقل ۱۰۰ دلار برای هر اوراق عرضه می شود. بازه زمانی عرضه، ۳ ماه خواهد بود. سود سالیانه این اوراق بهادار، بر اساس ۵۰ امتیاز و یا ۰.۷۵ درصد خواهد بود.

عرضه اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین

این اوراق بهادار بر روی بلاک چین توکنیزه و واریز می‌شوند، که این کار امکان خرد کردن این اوراق را می‌دهد؛ همچنین امکان خرید برای سرمایه گذاران حرفه‌ای و بانک‌ها محدود است.

به علاوه، این واریزی‌های خُرد، می‌توانند در صرافی Fusang معامله شوند. این صرافی که در شهر لابوان مالزی قانون گذاری شده است، ترید زنده این اوراق را از ۱۳ نوامبر شروع می‌کند. نکته اینجاست که صرافی Fusang از ترید ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین تریدرها می‌توانند بیت کوین خود را تبدیل به دلار آمریکا کنند و سپس این اوراق بهادار را خریداری کنند. این تراکنش‌ها شامل کمیسیون خواهند بود.

مدیرعامل صرافی Fusang اعلام کرده که اگر این اوراق بهاداربه محبوبیت برسند،‌ این صرافی محصولات مشابه را برای خرید با دیگر ارزها نیز ارائه خواهد داد. همانطور که وال استریت ژورنال نیز تایید کرده،‌ سود سالیانه ۰.۷۵ درصدی این اوراق، بیشتر از نرخ‌های سپرده بانکی آمریکاست.

شهروندان ایالات متحده، چین، ایران و کره شمالی نمی‌توانند این اوراق بهاداردیجیتالی را خریداری کنند. تمام درآمدی که از عرضه این اوراق به دست می‌آید، به شعبه لابوان مالزی بانک CCB واریز می‌شود. لابوان یک جزیره کوچک است و به گفته وال استریت ژورنال، یک پناهگاه مالیاتی است.

بانک CCB با ارزهای دیجیتال و بیت کوین کاری ندارد و ترجیح می‌دهد سپرده‌های بانکی را انجام دهد که بیزینس اصلی این بانک است. استیون ونگ (Steven Wong)، مدیر اجرایی شعبه مالزی بانک CCB، مقداری استرس دارد. این عرضه به هر حال یک نوآوری است. مدیر عامل شعبه مالزی بانک CCB، فلیکس فنگ کی (Felix Feng Qi) می‌گوید: “این اولین اوراق بهادار بر روی بلاک چین عمومی است.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا