ارز دیجیتال

سرمایه گذاری مطمئن، بزرگترین افسانه در دنیای رمزارزها

 در واقع، ارز دیجیتال یکی از پرخطرترین سرمایه گذاری‌های تاریخ است. سرمایه گذاران تازه‌ کار ارزهای دیجیتال، در هیجان یک بازار داغ غرق می‌شوند. یا از یک کارشناسان به اصطلاح می‌شنوند که وقتی قیمت‌ها پایین است، زمان ایده‌آلی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی است که ناگهان درگیر پروژه‌ای مانند ترا (لونا) می‌شوند. در ادامه به چند دلیل که نشان می‌دهند، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک‌پذیر است، می‌پردازیم.

بازار کریپتو به شدت بی ثبات است

2

قیمت‌های کریپتو می‌توانند در یک دوره کوتاه به طور چشمگیری نوسان داشته باشند. گاهی اوقات قیمت‌ها برای روزها یا هفته‌ها افزایش می‌یابد. اما ناگهان بدون هشدار بازار در عرض چند ساعت سقوط می‌کند. در حالی که سرمایه گذاران دارایی‌های دیجیتال خود را به ارز فیات می‌فروشند و سعی می‌کنند برخی از سرمایه گذاری‌های خود را پس بگیرند. به عنوان مثال، بازار در ۱۱ مه، با آلت‌کوین‌های محبوبی از جمله، آولانچ، سولانا، شیبا اینو، دوج کوین، ترا و کاردانو سقوط بزرگی داشت. آلتکوینی که بدترین عملکرد را داشت، Terra’s LUNA بود که با کاهش ۹۹ درصدی ارزش بازار مواجه شد.

متعصبان سر سخت بازار کریپتو، کسانی که معتقدند ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن است، در مورد سقوط مکرر بازار توضیحات زیادی برای گفتن ندارند. بنابراین اگر می‌خواهید با خیال راحت سرمایه‌گذاری کنید، از بازار کریپتو دوری کنید. بازار رمزارزها برای سرمایه‌گذارن ریسک‌پذیر است. با کریپتو، هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت‌ها طبق برنامه افزایش یابد، یا اینکه بتوانید در زمانی که به پول بیشتری نیاز دارید، توکن‌های دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنید. در عوض سرمایه‌گذاری در این بازار پر ریسک، می‌توانید به گزینه‌های سنتی مانند سهام، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک یا حتی یک حساب پس انداز ساده در یک بانک نگاه کنید. هر سه گزینه نسبت به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باثبات‌تر هستند، اما قاعدتاً ممکن است، بازدهی کمتری هم برای شما به ارمغان آورند.

3

با این حال، صرف نظر از اینکه کدام راه‌های سرمایه گذاری سنتی یا مدرن را دنبال می‌کنید، تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است.

برای کمک به شما در تصمیمتان، در اینجا چند نکته سرمایه گذاری وجود دارد که باید از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، این کار را با احتیاط انجام دهید. همانطور که قبلا گفته شد، کریپتو یک سرمایه گذاری با ریسک بالا است. اما شاید هنوز بخواهید انگشتان پا را در آب فرو کنید و آن را آزمایش کنید. اگر چنین است، با احتیاط ادامه دهید. فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که مایلید از دست بدهید. و مطمئن شوید که می‌توانید، بازار کریپتو را زیر نظر داشته باشید، تا زمانی که قیمت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، بتوانید توکن‌های خود را بفروشید و نقد کنید.

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید رمزارزهای خود را قبل از اینکه به کمتر از قیمتی که آن‌ها را خریده‌اید، بفروشید.

کلام آخر

افرادی که فکر می‌کنند ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذاری مطمئن هستند، ناگزیر با یک زیان مالی دائمی مواجه خواهند شد. بازار بیش از حد نوسان است. هر چه بیت‌کوین، اتریوم یا سایر آلتکوین‎های جدید و بی سابقه ریزش کنند، به این معنی نیست که قیمت‌های بازار پایدار شده‌اند. گزینه‌های بسیار بهتری در دسترس سرمایه گذارانی است که می‌خواهند ایمن بازی کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا حساب‌های پس‌انداز با بازده بالا را در مقابل ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید. با استفاده از این نوع سرمایه گذاری‌های سنتی، می‌توانید خیلی بهتر از سختی‌ها و مشکلات بازارهای مالی عبور کنید. شما این کار را با خیال راحت‌تر از زمانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده باشید، انجام خواهید داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا