ارز دیجیتالعلم و دانش

واکسن کرونا با تاثیر ۹۰ درصد تولید شده است ! واکنش بازار بیت کوین چه بود ؟

تقریبا یک سال از ورود ویروس کرونا به جهان می‌گذرد. اتفاق عجیبی که تاثیر عمده‌ای بر اقتصاد، بهداشت و دیگر جنبه‌های زندگی انسان داشت. امروز خبر کشف واکسن این ویروس با درصد موفقیت ۹۰ ٪ منتشر شد. بیت کوین و بازار سهام و همچنین بازار طلا به این خبر واکنش‌های متفاوتی داشتند.

واکنش بیت کوین و طلا به کشف واکسن ویروس کرونا
شرکت فایزر اعلام کرده که آزمایش واکسن پیشگیری ویروس کرونا این آزمایشگاه با موفقیت ۹۰ درصدی همراه بوده است. انتشار این خبر بعد از مصیبت‌های عمده‌ای که این ویروس بر کشورها داشته، خوشحالی گسترده‌ای را به همراه داشت. این خبر امیدواری می‌دهد که به زودی ممکن است یک درمان موثر برای Covid-19 وجود داشته باشد. اما بازارهای مالی در واکنش به این خبر، رفتارهای متفاوتی را نشان دادند.

واکنش بیت کوین به خبر واکسن کرونا

تصویر بالا واکنش بیت کوین را نشان می‌دهد. قیمت بیت کوین در واکنش به این خبر ابتدا با رشد قیمت قیمت همراه شد. قیمت بیت کوین ابتدا از ۱۵,۵۰۰ دلار تا ۱۵,۸۰۰ دلار افزایش یافت. اما همراه با ریزش قیمت طلا، قیمت بیت کوین نیز موفق به ادامه روند صعودی خود نشد و با ریزش قیمت همراه بود. در زمان نگارش، قیمت هر واحد BTC برابر ۱۵,۲۰۰ دلار است.

واکنش طلا
اما قیمت طلا واکنش نسبتا شدیدی به این خبر نشان داد. قیمت هر اونس واحد طلا از ۱۹۵۵ دلار به ۱۸۶۹ دلار کاهش یافت. این ریزش همچنان ادامه داشته و به نظر می‌رسد هنوز هیجان ناشی از این خبر فروکش نکرده است. در تصویر زیر رفتار طلا در واکنش به این خبر را مشاهده می‌کنید.

معاملات آتی شاخص S&P۵۰۰ که نماینده رفتار فعالان بازار سهام است، واکنش مثبتی به این خبر داشته است. این شاخص در CME مورد معامله قرار می‌گیرد که شاهد رشد این شاخص بوده‌ایم. شاخص آتی داو جونز نیز با رشد همراه بوده است.

ویروس کرونا باعث ایجاد رکودی عمیق در بخش تولید شد. از این رو بیشترین آسیب را به این بخش وارد کرده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران به دنبال تبدیل دارایی‌های خود به طلا و دیگر کالاهای ذخیره ارزش مانند بیت کوین بودند. اکنون با اعلام خبر کشف واکسن ویروس کرونا، بازار سهام بیشترین نفع را برده و واکنش فعالان بازار در بخش معاملات آتی این بازار نیز همین نکته را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، طلا و بیت کوین که به عنوان دارایی ذخیره ارزش شناسایی می‌شوند، با ریزش همراه بوده‌اند.

در این بین رفتار بیت کوین قابل توجه بود. ابتدا بیت کوین به این خبر واکنش مثبت نشان داد و همراه با بازار سهام با افزایش قیمت همراه بود اما پس از گذشت ساعاتی، رفتاری مشابه رفتار طلا را به نمایش گذاشت و با ریزش قیمت همراه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا