ارز دیجیتال

تحلیل قیمت بیت کوین؛ آیا این ارز می‌تواند از سطح مقاومت ۱۵,۶۰۰ دلار عبور کند؟

قیمت بیت کوین از کمترین نرخ خود یعنی ۱۴۳۸۰ دلار، روند افزایشی جدیدی را آغاز کرد. BTC دوباره به بالای میانگین حرکتی ۱۰۰ ساعته خود رسیده است، اما برای افزایش بیشتر در کوتاه مدت باید از مقاومت ۱۵۶۰۰ دلار بگذرد.

بیت کوین پس از معامله در ۱۴۳۸۰ دلار، یک حرکت صعودی را آغاز کرد.
قیمت به بالای ۱۵۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته بازگشته است
در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD مقاومت مهم ۱۵۳۰۰ دلار شکسته شد که در بالای خط روند قرار داشت. در حال حاضر قیمت بیت کوین بر روی ۱۵,۴۲۶ دلار معامله می شود
احتمالاً این جفت ارز مقاومت ۱۵۶۰۰ دلاری را نیز تا زمانی که بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته باشد، می‌شکند
مقاومت قیمت بیت کوین
دیشب پس از اصلاح شدید، قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح ۱۴۴۰۰ دلار پشتیبانی یافت. بیت کوین تا ۱۴۳۸۰ دلار کاهش یافت و یک حرکت صعودی ثابت را شروع کرد. و به راحتی سطوح مقاومتی ۱۴۸۰۰ و ۱۵۰۰۰ را شکست.

از همه مهمتر، یک شکاف بالاتر از خط روند نزولی با مقاومت ۱۵۳۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD وجود داشت. گاوها در این مرحله توانستند اصلاح سطح ۵۰ درصد فیبوناچی از ۱۵۹۹۰ به پایین تا ۱۴۳۸۰ دلار را به راحتی جبران کنند.

این جفت ارز حتی بالاتر از سطح ۱۵۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار گرفت. قیمت بیت کوین اکنون با مقاومت شدیدی در حدود سطح ۱۵۶۰۰ دلار روبرو شده است.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ آیا این ارز می‌تواند از سطح مقاومتی ۱۵,۶۰۰ دلار عبور کند؟

البته روند اصلاح ۷۶.۴٪ فیبوناچی از منطقه نوسان ۱۵۹۹۰ به پایین تا ۱۴۳۸۰ دلار نیز به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند. برای تشکیل روند صعودی بیشتر در بازه زمانی کم، یک شکاف بالاتر از سطح مقاومت ۱۵۶۰۰ دلاری باید شکل بگیرد. مقاومت بزرگ بعدی نزدیک به سطح ۱۵۸۰۰ دلار است که بالاتر از آن می‌تواند به ۱۵۹۵۰ دلار برسد. هرگونه افزایش قیمت بیشتر می‌تواند قیمت را از سطح ۱۶۰۰۰ و ۱۶۱۲۰ دلار بالاتر ببرد.

مناطق حمایت بیت کوین
اگر بیت کوین نتواند مقاومت ۱۵۶۰۰ دلاری را رد کند، خطر کاهش مجدد وجود دارد. حمایت اولیه نزدیک به سطح ۱۵۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است. شکست نزولی پایین تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و منطقه حمایت ۱۵۲۰۰ دلاری می‌تواند فشار فروش بر بیت کوین را افزایش دهد. البته با این حال خطر نزول به سطوح حمایتی ۱۴۸۰۰ و ۱۴۷۵۰ دلاری نیز وجود دارد.

اندیکاتورهای تکنیکال
اندیکاتور MACD ساعتی: این اندیکاتور در تلاش است تا در منطقه صعودی حرکت کند
اندیکاتور RSI ساعتی: این اندیکاتور برای جفت ارز BTC/USD اکنون کمتر از ۵۰ قرار دارد.
سطوح حمایتی مهم: ۱۵۲۰۰ و ۱۵۰۰۰ دلار.
سطوح مقاومتی مهم: ۱۵۶۰۰، ۱۵۸۰۰ و ۱۶۰۰۰ دلار.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا