بازارهای خارجی

سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلاری قطر انرژی در حوزه LNG

 

قطر انرژی، شرکت دولتی نفت و گاز قطر، قراردادی را با شرکت کشتی سازی HD Hyundai Heavy Industries (HHI) کره جنوبی برای ساخت ۱۷ کشتی حامل LNG جدید امضا کرد.

قرارداد ساخت کشتی به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ فاش شد و گفته می‌شود که فاز دوم برنامه خرید کشتی LNG قطر انرژی را نشان می‌دهد که از پروژه‌های توسعه LNG میدان شمالی و پروژه‌های صادرات LNG Golden Pass همراه با نیازهای بلندمدت جایگزینی ناوگان پشتیبانی می‌کند.

طرح توسعه میدان شمالی قطر، موقعیت این کشور را به عنوان بزرگترین صادرکننده LNG در جهان تقویت خواهد کرد. این پ شامل شش قطار LNG است که ظرفیت مایع سازی قطر را از ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۲۶ میلیون تن در سال تا ۲۰۲۷ افزایش می‌دهد.

در مرحله اول این برنامه، در مجموع ۶۰ کشتی در کارخانه‌های کشتی سازی کره و چین سفارش داده شد. به گفته این شرکت، سفارش جدید تعداد کل کشتی‌های جدید LNG تایید شده برای تحویل به قطر انرژی و شرکت‌های وابسته به آن را به ۷۷ فروند می‌رساند و تعداد بیشتری از این کشتی‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش offshore energy، سعد شریدا الکعبی، وزیر انرژی، رئیس و مدیر عامل قطر انرژی در مورد این قرارداد اظهار داشت: این نقطه عطف دیگری در رابطه طولانی مدت ما با صنایع سنگین هیوندای و به طور کلی صنعت کشتی سازی کره است. که بر پایه مشارکت قوی و استراتژیک بین دولت قطر و جمهوری کره بنا شده است.

این ۱۷ کشتی حامل LNG توسط صنایع سنگین هیوندای HD با بالاترین استانداردها و مشخصات فنی و زیست محیطی ساخته خواهد شد. علاوه بر این، کشتی‌ها برای دستیابی به راندمان سوخت بهینه و کاهش قابل توجهی در انتشار کربن طراحی شده‌اند. این بر تعهد مستمر ما به عنوان یک رهبر در پایداری، نوآوری و رشد در صنعت LNG تاکید می‌کند.

برنامه کشتی سازی LNG قطر انرژی به عنوان بزرگترین برنامه در نوع خود در تاریخ صنعت LNG توصیف شده است.

در اوایل ژوئن، این شرکت برش فولاد اولین نسل از حامل های LNG اجاره‌ای خود را که در صنایع سنگین سامسونگ ساخته می‌شود جشن گرفت. کشتی سازی چینی Hudong Zhonghua ساخت دومین کشتی این شرکت قطری را در ابتدای سال جاری آغاز کرد.

در سال ۲۰۲۲، QatarEnergy همچنین با مالکان کشتی‌های مختلف، از جمله شرکت‌های وابسته به JP Morgan Asset Management، صندوق سرمایه‌گذاری در طیف گسترده‌ای از دارایی‌های حمل‌ونقل، چندین قرارداد امضا کرد.

اهمیت قرارداد شرکت قطر انرژی

  • نشان‌دهنده عزم قطر انرژی برای افزایش ظرفیت صادرات LNG خود است.
  • به توسعه میدان شمالی، بزرگترین میدان گازی جهان، کمک می‌کند.
  • به امنیت انرژی جهان کمک می‌کند.
  • این ۱۷ کشتی حامل LNG جدید هر کدام ظرفیت حمل ۱۷۴,۰۰۰ متر مکعب LNG را دارند.
  • قطر انرژی قصد دارد این کشتی‌ها را در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ تحویل بگیرد.

تاثیر قرارداد شرکت قطر انرژی بر صنعت  LNG

این قرارداد تاثیر قابل توجهی بر صنعت LNG خواهد داشت زیرا:

  • ظرفیت صادرات LNG قطر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • تقاضا برای کشتی‌های حامل LNG را افزایش می‌دهد.
  • به توسعه بازار LNG کمک می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا