ارز دیجیتالبازارهای داخلی

تصویب بیت‌کوین برای تجارت بین‌المللی در ایران/ ایران در لیست کشورهای استفاده کننده از رمزارزها

به گزارش بیت‌کوین دات کام، وزارت بهداشت ایران اعلام کرده موارد جدید ابتلا به کرونا تا چهار برابر افزایش یافته است. ایران همچنین دچار یک بحران شدید اقتصادی شده و با افزایش تحریم‌های اعمال شده، ارزش پول ملی کشور نیز روند نزولی در پیش گرفته است.

در حالی که استفاده از بیت‌کوین ماه‌هاست درایران مطرح شده و از اوت ۲۰۱۹ صنعت رمزارزها در این کشور مورد توجه قرار گرفته است، این کشور در طول هفته گذشته برای انتقال ارزهای رمزنگاری شده به سطح بعدی وارد شد. در این راستا خبرگزاری ایرنا گزارش داد که دولت ایران قانون پیشنهادی ارزهای رمزنگاری شده را بر اساس پیشنهاد مشترک بانک مرکزی و وزارت نیرو اصلاح کرد تا بر این اساس بانک مرکزی این کشور بتواند از رمزارزهای پایه برای انجام پرداخت‌های وارداتی استفاده کند. چنین رویکردی همچنین می‌تواند ایران را در انجام امور تجاری علیرغم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بازتر بگذارد.

در حالی که دولت ایران همچنان در حال ساماندهی چگونگی استفاده از رمزارزهاست، ایرنا گزارش داده که استخراج کنندگان قانونی بیت‌کوین در این کشور باید رمزارزهای خود را به صورت مستقیم به بانک مرکزی بفروشند. ایران دیلی هم در این باره شرح داده است که دولت ایران با اصلاح مقررات خود درباره رمزارزهای پایه، اجازه داده است تا در زمان‌های افزایش فشار برای تامین بودجه وارداتی، این رمزارزها به جای ارزهای فیزیکی و عادی مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه گزارش ایران دیلی آمده است: بر اساس قوانین، رمزارزهای پایه‌ای که در ایران استخراج می‌شوند، تنها در صورتی قابل مبادله هستند که از آنها برای تامین مالی وارداتی از کشورهای دیگر استفاده شود.

  • گفته شده است استخراج کنندگان قرار است تا رمزارزهای اصلی را مستقیما و در حد مجاز به کانال‌های معرفی شده از سوی بانک مرکزی عرضه کنند. افزون بر این، سقف قانونی برای استخراج رمزارزها از سوی هر استخراج کننده، با میزان یارانه انرژی مورد استفاده از سوی آنها برای استخراج و بر اساس دستورالعمل‌های مشخص شده از سوی وزارت نیرو تعیین خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا