ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاهش یافت

پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ بیان کرد که وی پیروز این انتخابات بوده و جو بایدن یک فرد کلاهبردار و شیاد است. ترامپ در صدد این است تا نتیجه انتخابات را به دادگاه بکشاند. اما بیت کوین و معامله‌کنندگان این ارز دیجیتال چه واکنشی به اتفاقات اخیر داشته‌اند؟

همانطور که می‌دانید، بازار ارز های دیجیتال و بیت کوین برخلاف بازار بورس تعطیلی ندارد و به طور شبانه روزی فعال است.

بلافاصله پس از اعلام خبر پیروزی بایدن، قیمت بیت کوین از ۱۵,۳۶۹ به ۱۵,۱۹۰ دلار کاهش یافت و سپس به ۱۵,۳۴۳ دلار رسید و مجددا به قیمت کنونی ۱۵,۰۲۰ دلار دست یافته است.

پیروزی جو بایدن می‌تواند سیاست‌های مرتبط با ارز های دیجیتال در سال‌های آتی را تغییر دهد. هرچند هنوز مشخص نیست که این تغییرات در چه مسیری خواهد بود.

اگرچه جو بایدن تاکنون صحبتی درباره مسائل مرتبط با ارز های دیجیتال بیان نکرده است، اما طرفداران او امیدوارند که کابینه بایدن بازنگری کاملی به سیاست‌های مرتبط با فناوری اتخاذ کنند.

بایدن نزدیک به سه دهه پیش (که در آن زمان سناتور بود) لایحه‌هایی را برای غیرقانونی کردن رمزنگاری پیشنهاد داد و منجر به توسعه کلیدهای PGP شد.

بایدن تاکنون در خصوص جایگاه‌ها و پست‌های کلیدی دولت خود صحبت نکرده است، اما به نظر می‌رسد لائل برینارد (Lael Brainard) رییس فدرال رزرو را برای وزارت خزانه داری آمریکا در نظر دارد. برینارد همان فردی است که بر تحقیقات فدرال رزرو بوستون در خصوص دلار دیجیتال نظارت دارد.

در دوران ریاست جمهوری بایدن، ممکن است شاهد تغییر رویکرد بسیار چشمگیری در خصوص ارز های دیجیتال باشیم. هرچند هنوز مشخص نیست که این تغییر رویکرد برای صنعت ارز های دیجیتال خوب است یا خیر.

جان کالینز از شرکت مشاوره‌ای FS Vector ماه گذشته گفته بود که اگرچه ارز های دیجیتال احتمالا در اولویت دولت بعدی نباشد، اما این صنعت هم‌چنان می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

کالینز در ادامه افزود در دولت بایدن ممکن است شاهد افرادی از عرصه ارز های دیجیتال باشیم. اتفاقی نادر که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا