ارز دیجیتال

شیپ شیفت کوین حریم خصوصی مونرو را از پلتفرم معاملاتی خود حذف کرد

شیپ‌ شیفت به حذف کوین مبتنی بر حریم خصوصی مونرو از فهرست پلتفرم خود پرداخته است. هم‌چنین دش که از رقبای بیت کوین کش با ویژگی‌های ناشناس بودن است نیز از فهرست این صرافی حذف شده است.

شیپ‌شیفت برخلاف صرافی‌های استاندارد ارزهای دیجیتال، درگاهی برای خرید، فروش و معاملات ارزهای دیجیتال است در حالی که مالکیت کلیدهای خصوصی را نزد خود حفظ می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با کوین حریم خصوصی مونرو می توانید مقاله آن را مطالعه کنید.

شیپ ‌شیفت که در کشور سوییس واقع است و به خاطر قوانین بانکداری که از حریم خصوصی مالی محافظت می‌کند شناخته شده است، سابقه دخالت در امور دولتی را دارد. برای مثال، شیپ‌شیفت در سال ۲۰۱۵، به جای پیروی از قوانین این ایالت مبنی بر ثبت اطلاعات کاربران توسط شرکت‌های ارزهای دیجیتال، ارائه خدمات به ایالت نیویورک را متوقف کرد. شیپ‌شیفت در ادامه به توقف ارائه خدمات خود به ایالت واشنگتن به دلیل مشابه پرداخت.

اگرچه شیپ‌ شیفت در سال ۲۰۱۸ با پیروی از قوانین احراز هویت اندکی از مواضع خود کوتاه آمد، اما کوین‌های حریم خصوصی مطابق با باور و فعالیت‌های این صرافی است.

مونرو (XMR) با ارزش بازار بیش از ۲ میلیارد دلار، بزرگترین کوین حریم خصوصی از این لحاظ است. تراکنش‌ها در بلاک چین مونرو از طریق فرایند ترکیب کوین‌ها (coin mixing) پنهان می‌شوند و مشاهده آدرس‌های ارسال و دریافت کننده و حتی مقدار تراکنش را دشوار می‌سازد. این موضوع برخلاف بیت کوین است که امکان مشاهده تراکنش‌های را برای تمام کاربران امکان‌پذیر می‌سازد.

حریم خصوصی موجود در مونرو باعث نقض بعضی از قوانین دولت آمریکا می‌شود، مخصوصا آنکه این ارز دیجیتال در بین هکرها محبوب است. در نتیجه، دولت آمریکا به دنبال کشف آسیب‌پذیری در فرایند ترکیب کوین است تا تراکنش‌ها را شفاف‌تر کند.

سازمان امنیت ملی آمریکا با شرکت تحلیل بلاک چین CipherTrace قرارداد امضا کرده است تا روشی برای رصد و پیگیری تراکنش‌های مونرو ایجاد کند. دیو جوانز (Dave Jevans) مدیرعامل این شرکت گفته است که CipherTrace توانسته است رویکردی احتمالی برای تشخیص و تعیین آدرس‌های حاضر در تراکنش‌های مونرو توسعه دهد. سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) نیز با چینالیسیس و Integra FEC قراردادی ۱.۵ میلیون دلاری امضا کرده است تا راهکاری برای هک کردن مونرو توسعه دهند.

با توجه به این موارد، صرافی‌های بزرگ آمریکا نظیر جمینای و کوین‌بیس، علیرغم آنکه مونرو چهاردهمین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار است و در سراسر جهان معامله می‌شود، انجام معاملات این ارز دیجیتال را ارائه نمی‌دهند. هرچند مونرو در صرافی آمریکایی کراکن در دسترس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا